פולקסווגן: שיפורים למכוניות החשמליות

שורה של עדכונים טכנולוגיים ברצפת ה-MEB יבטיחו טווח נסיעה מוגדל, מהירות גבוהה יותר וזמן טעינה מקוצר

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

במהלך המצגת האחרונה של פולקסווגן חזר על עצמו המשפט "עתיד חשמלי", ואכן העתיד של פולקסווגן כולו מוקדש להנעה ידידותית לסביבה. לא שזה היה סוד כמוס, אבל עד 2035, כל סגל המכוניות האירופי של פולקסווגן אמור להיות חשמלי 100%. בסין ובאמריקה לעומת זאת שינו קצת את התחזיות בהתאמה לשווקים: עד סוף העשור הנוכחי, מחצית מהמכוניות באולם התצוגה תהיינה חשמליות בלבד והיתר נחלקות בין בנזין והייבריד. כיום נזכיר, כל המכוניות ממשפחת ID מוברגות על פלטפורמת MEB. אולם בסופו של התהליך, פלטפורמה זו תפנה את מקומה לפלטפורמת SSP, אך לא לפני שהם מבצעים על ה-MEB כמה שדרוגים חשובים.

בראש ובראשונה, לפלטפורמת MEB המעודכנת מהירות טעינה גבוהה בשיעור חד. כעת, בהתאם לדגם ולגרסה, מדובר במתח שנע סביב 125 קילוואט, אולם בגרסה המשופרת המתח יגבר לכוון 220 קילוואט, מה שבנסיעות ארוכות יניב קיצור מהותי עם הפסקה של עשר עד חמש עשרה דקות כדי להשיב לסוללה מאות קילומטרים. מה עוד? כמובן שפולקסווגן עובדים קשה כדי להגדיל גם את הטווח: 700 קילומטרים יהיו המקסימום, לפי פולקסווגן. איפה שמענו את המספר הזה קודם לכן? נכון, ב-ID Vizzion, מכונית קונספט שלפי פרסומי היצרן תבשיל לרכב סדרתי בשם Aero B. בהחלט ייתכן שפלטפורמת ה-MEB המשופרת תגיע לראשונה בסטיישן החשמלית הזו שתופיע בתחילת השנה הבאה.

בנוסף למהירות הטעינה המשופרת, פלטפורמת ה-MEB החדשה אמורה לחדד מעט את הביצועים. ה-ID4 GTX הוא כרגע הדגם המהיר ביותר במשפחה עם 299 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות. בפולקסווגן רוצים לקצץ את הזמן הזה בשבע עשיריות, וכדי להשיג את התוצאה הזו, מסתמן שדגמי ה-GTX יקבלו מנת וויטמינים קטנה - בסביבות 350 כ"ס. פולקסווגן גם מדגישה כי תרחיב עוד יותר את היצע ה-GTX כך שבנוסף ל-ID4 ו-ID5 GTX, תהיה גרסת GTX של ה-ID3, המכונית החשמלית ה"עממית" של פולקסווגן. בשורה התחתונה, פולקסווגן מאותת שהיא ערוכה היטב להכנס לשלב הבא בחייה של המכונית החשמלית.