אחרי עשור של עבודה זו לצד זו, ג׳נרל מוטורס והונדה מרחיבות את שיתוף הפעולה האסטרטגי לצורך פיתוח של מכוניות חשמליות במחירים נגישים להמונים. אם הכל ילך כשורה, החל משנת 2027 תפוקת הייצור הכוללת תסתכם ב״מיליוני״ כלי רכב חשמליים בשנה, רובם המוחלט מסגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים.
אל עסקת החבילה המתגבשת ג׳נרל מוטורס צפויה להכניס את פלטפורמת החשמל הייעודית שפיתחה,‘Ultium EV’, המותקנת כבר היום בהאמר החשמלי ובקאדילק לירק. מהעבר השני, הונדה תביא את הטכנולוגיה ואת פילוסופיית העיצוב במטרה ליישר קו עם המתחרות הבולטות. לדברי בכירים, תג המחיר של תוצרי הפרויקט לא יעלה על 30,000 דולר בין היתר בזכות יכולת הייצור שצפויה להכפיל את כוחה כתוצאה מהמהלך. ״אנחנו מתכננים למנף את החוזקות הללו בכדי להשיג צמיחה דרמטית במכירות כלים חשמליים קומפקטיים במחירים נוחים״, כך מדברי ריק שוסטק- סגן נשיא הונדה אמריקה.
שתי החברות דנות גם בפרויקטים נוספים ושאפתניים לא פחות דוגמת טכנולוגית סוללות פורצת דרך שעשויה להפחית את עלויות המעבר לחשמל תוך שיפור רמות הביצועים וטווח הנסיעה. מעבר לכך הונדה מושקעת במיזם הרכב ׳קרוז׳, שבבעלות חלקית של ג׳נרל מוטורס, ותיקח חלק פעיל בפיתוח וייצור של מיקרובס חשמלי אוטונומי אשר יוטמע כמוביל נוסעים אלטרנטיבי בערים מרכזיות בעולם הסובלות מעומסי תנועה חריגים.
כזכור, חשיפת המהלך מגיעה זמן קצר בלבד לאחר שהונדה הכריזה על שותפות נוספת עם ענקית הטכנולוגיה SONY במסגרתה מיטב המוחות מכל חברה ישלבו כוחות בכדי ״ליצור עידן חדש של שירותי ניידות והתניידות״ עם סנונית ראשונה שתעלה לייצור סדרתי כבר בשנת 2025.