סקודה: "לא נייצר מנועים היברידים לכלי רכב קטנים"

עלוית ייצור המערכות המשולבות לרכבי המיני של הקונצרן יקרות. בסקודה מעדיפים להתמקד רק בחשמלי

ניר בן טובים

תגיות: סקודה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

סקודה פוסלת ייצור של מכונית קטנות עם הנעה היברידית בהווה או בעתיד. "כרגע אנחנו לא מתכננים להציע הנעה היברידית, גם לא מתונה (מיקרו היברידית) בסגמנט A0. אנחנו מדלגים על זה ומתחילים מיד עם דגמים חשמליים לחלוטין", אמר מנהל הפיתוח יוהנס נייפט בראיון לכלי התקשורת במינכן. ראש המחלקה תולה את ההחלטה בעלויות הגבוהות הכרוכות בפיתוח מנועים היברידים המשלבים סוללה, מנוע בנזין ומערכת חשמלית תחת קורת גג אחת - מה שלא יהיה משתלם לאור רף המחירים הנגיש בסגמנט. "מדובר בעלויות חומר אינדיבידואליות, אבל גם בהתאמת הארכיטקטורה האלקטרונית כולה. זה יקר מאוד וגוזל זמן רב".

חלק מהיצרנים הגדולים באירופה הגיעו להבנה שאין התכנות כלכלית לשווק מכוניות מיני מסורתיות או חשמליות בשל הטכנולוגיה היקרה הנדרשת לתקנות פליטה מחמירות. עם זאת, קבוצת פולקסווגן לא תוותר על הסגמנט ונשענת על פלטפורמות משותפות לכמה מותגים. עם ה-CitigoE iV, לסקודה כבר הייתה מכונית חשמלית קטנה כזו מאז 2019. גם הביקוש ל-VW e-up! עליה היא מבוססת היה גדול מאוד, אך לדברי מקורבים בתעשייה, לא ניתן לגלגל הכנסות עם גרסאות כאלה בגלל מחיר הסוללות. זו גם הסיבה שבגינה סיאט נסוגה מהתכנית המקורית שלה לפתח גרסה חשמלית של מיי הקטנה. פולקסווגן עצמה לעומת זאת, בתוך חטיבת הפרטיות שלה, מציעה את ה-e-up! לאחרונה אחרי הפוגה של 18 חודשים. אבל רק תמורת מחיר גבוה מאוד ביחס לעבר שנושק ל-25 אלף יורו. 

עד אמצע העשור, קבוצת פולקסווגן תחנוך גרסה מעודכנת של רצפת הרכב החשמלי MEB ששונתה עבור דגמים קטנים בצורה ייחודית שלא תגבה מחיר מופרז מהצרכנים. פולקסווגן וכן חטיבת הספורט של סיאט, CUPRA כבר נתנו לנו כמה הזדמנויות לדווח על כל הסדרות המתוכננות החל ב-ID ועד קופרה בורן. גם סקודה גם רוצה לזרוק בקרוב טיזר של מכונית חשמלית קטנה שתצא לכבישים בשנתיים הקרובות. לדברי מנכ"ל המותג תומס שפר, מדובר במכונית שונה מדגמי פולקסווגן ו-CUPRA. "זה קונספט נחמד שבאמת מתאים לסקודה".