קופרה בורן, הרכב החשמלי המלא הראשון של מותג הספורט הספרדי, הוא אחד מכלי הרכב החשמליים החכמים ביותר בשוק - ועבור רבים שלוקחים צעד קדימה ורעבים לקצת ריגושים מאחורי ההגה, הוא מהווה חלופה דינמית ל-VW ID.3, שאיתה חולק הספרדי הרבה יותר מחבילת המכללים הבסיסית או הרצפה המודולרית.
כדי שהקופרה בורן תוכל להגיע לטווח המקסימלי של הסוללה, שעומד, לפי מחזור WLTP על 540 קילומטרים בטעינה בודדה, הקדישו אנשי סיאט הרבה מאוד מחשבה מאחורי הפחתת משקל, כך שכל 204 כוחות הסוס ינוצלו בצורה מיטבית - וכך גם הסוללה תוכל לספק לנהגים את מרחק הנהיגה המרבי, ללא פשרות.
אז מלבד המנועים והסוללה, וכן רכיבים חוסכי משקל בגוף המכונית וכן בחלל הנוסעים, ה-Cupra Born מצויד בצמיג היי-טק חדישים מבית ברידג'סטון. התרכובת אוצרת שיטת יישום של צמיג קל משקל בשם Enliten. טכנולוגיה חדשנית זו מפחיתה את התנגדות הגלגול של הצמיגים בשיעור של עד 30 אחוז ומבטיחה גם הפחתת משקל של 20 אחוז בהשוואה לצמיג קובנציונלי. עם כל הדרישות לטווח, עמידות ודינמיקת נהיגה, הצמיג כולל גם טכנולוגיית B-Seal, פונקציית איטום אוטומטית הממזערת נזקים ממסמרים, אבנים או חפצים אחרים שעשויים לחורר את המעטפת.
פולקסווגן הם לא היחידים שעושים שימוש בצמיגים של ברידג'סטון, שבכוונתה לרקום שיתופי פעולה עם המותגים המובילים בעולם, בעוד היא מעמיקה את פעילותה בתחום המכוניות החשמליות. גם הקרוסאובר החשמלי החדש פיסקר אושן עליו דיווחנו לאחרונה משווק עם צמיגים אלה. "השותפות שלנו עם ברידג'סטון משתרעת על מספר תחומים בעסק שלנו, ואנו מתרשמים ללא הרף מהשקעתם בעתיד של ניידות נקייה ומההתמקדות במוצרים ופתרונות שירות חדשניים עבור הדור הבא של כלי רכב חשמליים", אמר הנריק פיסקר, יו"ר ופיסקר. עוד הוא אומר כי "העובדה שברידג'סטון מציעה שירותים וחבילות ייחודיות מקצה לקצה, כולל ציוד מקורי, שירות לאחר מכירה ופתרונות ניידות לספקי ניידות, היא קריטית לפעילות שלנו".
פיסקר עתידה להתחיל בייצור של הקרוסאובר היוקרתי אושן בנובמבר הקרוב, לאחר עיכובים שונים שנבעו בעיקר מהחלטות לוגיסטיות. ה-אושן הוא קרוסאובר 5-מושבים, מפואר ומשוכלל המצויד בטכנולוגיית סוללת CATL, מתחיל ב-41,560 יורו בגרמניה ומפיק טווח נסיעה של 440 קילומטרים מהסוללה, לא מעט הם אומרים בזכות טכנולוגיית הצמיגים שלו. הגרסה של פיסקר אושן אקסטרים מסוגלת אף לחלץ טווח מרבי של עד 630 קילומטרים.
נוסיף בהערת שוליים, כי שני הדגמים לעיל ישווקו בישראל. צ'מפיון מוטורס תשווק את הבורן החשמלי (המועד הסופי טרם נקבע) ואילו חברת 'מטרו מוטור' הכריזה בתחילת 2022 כי האושן וגם מכונית הספורט קארמה תגענה לארץ, כך ציין המנכ"ל תומר קומורב. האחרונה ככל הידוע כבר נמצאת על הכבישים לצרכי ניסוי ותקינה.