מאזדה חשפה אמש (שלישי) את ה-CX-60, הדגם החשוב ביותר שלה בשנים האחרונות ומי שעשוי להוות את נקודת המפנה האסטרטגית המעניינת ביותר בתולדותיה מזה 120 שנה. בכדי להבין את חשיבותו נדרש להסתכל על המותג בקנה מידה עולמי; בשונה מהשוק המקומי הזעיר שלנו, היצרן היפני שמסוגל לייצר מכוניות בהיקפים נמוכים יחסית לא באמת מהווה איום על ענקיות רכב דוגמת טויוטה או פולקסווגן. לכן, המציאות חייבה את בכירי החברה לחשב מסלול מחדש. היעד שנקבע – סגמנט הפרימיום. יומרני? ימים יגידו.
הופעה חיצונית
ה- CX-60 הוא SUV גדול מידות, מאורגן לחמישה, שממוקם בראש ההיצע האירופאי של מאזדה. אורכו 4.74 מטר, רוחבו 1.89 מטר וגובהו 1.68, נפח תא המטען 570 ל', בסיס הגלגלים ארוך במעט מהמאזדה 6 ועומד על 2.87 מטר ובהמשך צפוי להגיע גם אחיו הגדול ה-CX-80 שיציע מידות גדולות אפילו יותר ו-7 מקומות ישיבה. מחלקת העיצוב נצמדה באדיקות לשפת ה- Kodo העדכנית של המותג זה מתחיל מפנסים מחודדים מלפנים, ממשיך עם גריל רחב בחזית המעוטר במסגרת ניקל ונגמר בפתחי מפלט מודגשים בחלקה האחורי של המכונית. לקוחות אשר יחפצו בעיצוב ספורטיבי יותר יוכלו לבחור בחבילת עיצוב ייעודית הכוללת בין היתר השחרה של חלקי הכרום. לראשונה במאזדה, ה-CX-60 תוצע עם לא פחות מ-8 צבעים חיצוניים כולל גימור מט בטכנולוגיית צביעה מיוחדת ובחישוקי גלגלים מבריקים עד קוטר 20 אינץ׳ להשלמת ההופעה.
פנים הרכב
במאזדה מבינים את חשיבות הירידה לפרטים הקטנים גם בתא הנוסעים, זה יתבטא בחומרי דיפון מהשורה הראשונה תוך שימוש נרחב בעור נאפה איכותי על גלגל ההגה החדש ובאזורים נוספים, חיפויי עץ מייפל בדלתות ובקונסולה המרכזית ואריגים אשר יוצרו בשיטה יפנית ייחודית. בהיבט המולטימדיה והקישוריות תוצע מערכת מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ עם ממשק חדש שנשלט ע״י גלגלת ולראשונה במאזדה לוח מחוונים דיגיטלי גדול ומחולק שמעוצב כהואמז' לדגמי עבר אייקונים. כמו כן במאזדה מתגאים בטכנולוגיית בינה מלאכותית אשר תדע להתאים את תנוחת הנהיגה ואת בקרת האקלים למימדי גופו של הנהג.
מנועים
גם בהיבט מערכות ההנעה מאזדה עושה קפיצת מדרגה. הליין יכלול מנוע טורבו-דיזל ומנוע בנזין אטמוספרי בעל עקומת כוח עוצמתית, החזק ביותר אי פעם מתוצרת החברה מהירושימה. מדובר ביחידת הנעה מסוג פלאג-אין הייבריד, שעושה שימוש במנוע 2.5 ליטרים בטכנולוגיית Skyactive-G בשילוב עם מנוע חשמלי בהספק 135 כ״ס המאפשר נסיעה על חשמל בלבד לטווח של עד 63 ק״מ. נתון ההספק המשוקלל של שני המנועים יחד עומד על 327 כ״ס והמומנט המרבי על 50.9 קג״מ. התאוצה מעמידה למאה קמ״ש תתבצע בתוך 5.8 שניות בלבד. לגרסאות הנמוכות יותר נבחר מנוע 3.0 ליטר שישה צילינדרים בטכנולוגיית Skyactiv-X עם סיוע מיקרו היברידי 48V ולשוק האירופאי, מנוע 3.3 ליטר טורבו דיזל עם סיוע היברידי גם כן שפרטים נוספים אודותיהם ייחשפו בהמשך. הכוח יועבר לגלגלים האחוריים בלבד או לכל ארבעת הגלגלים בהתאם לרמת הגימור כאשר הודות למערכת KPC חכמה תתאפשר בלימה מדודה של כל גלגל בנפרד בהתאם לתוואי הדרך בכדי לשפר את הדיקות המכונית בפניות. כל המנועים יחוברו אל תיבת 8-מהירויות אוטומטית.
בטיחות
במאזדה לא הזניחו את נושא מערכות הבטיחות המתקדמות וציידו את המכונית במיטב התוצרת שעומדות לרשותם כרגע; בלימה אוטונומית בחירום כולל זיהוי הולכי רגל, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירת מרכז נתיב, מערכת לסיוע בזיהוי כלי רכב בשטח המת ומערכת ליציאה בטוחה מהחנייה שתדע להתריע ואף לבלום בעת הצורך.
מתי בישראל?
שיווקה של מאזדה CX-60 באירופה צפוי להתחיל במחצית השנייה של השנה הנוכחית, כצעד אסטרטגי במאזדה בחרו לחשוף את תג המחיר בשוק הבריטי אשר יתחיל ב 43,950 £ (190,000 שקלים בקירוב לפני מסים ומכסים). גם אלינו המכונית צפויה להגיע בהמשך השנה כאשר על היבואן המקומי דלק מוטורס תוטל האחריות לתמחר ולהטמיע את הסנונית הראשונה בסביבה חדשה לחלוטין עבורם, הרף התחתון של סגמנט הפרימיום המקומי.