יונדאי קונה הייבריד מחודש בארץ

מתיחת פנים קלה ל-B-SUV האסטרטגי של כלמוביל עם חבילות אבזור החל ב-148 אלף שקל

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי יונדאי קבוצת כלמוביל משיקה בארץ את Kona הייבריד לשנת הדגם 2022. הרכב זכה למקצה עדכונים קטן, ממוקד בשלהי השנה הקודמת כאשר מרב תשומת הלב כרוכה במאפיינים הויזואליים בפנים ובחוץ. רמות הגימור תשמרנה עם שלוש חבילות מובחנות ובמחירים שיחלו ב-148 אלף שקלים כאשר כולן מצוידות במיטב מערכות הבטיחות של המותג. 

השינויים הבולטים בקונה הייבריד מרוכזים בחזית עם חתימת LED מובלטת ופגושים חדשים המקנים לו יציבה דומיננטית יותר מבעבר ומראה אגרסיבי במעט. עוד בחידושים החיצוניים פנסי ערפל חדשים, חגורת מותן מעודכנת ופגוש אחורי מחודש עם מיגונים וקישוטים מלוטשים ביחס לדגם שלפני מתיחת הפנים. ניתן יהיה לאפיין את הקונה בגוונים כפולים בדגמים היקרים יותר ועם חישוקי 16 עד 18 אינץ'  - בכפוף לגרסה.

שינוי מעניין בוצע במרכז הקונסולה שם תשווק הקונה עם מסך מגע ראשי מוגדל מ-7 אינץ' ל-8 אינץ' ולראשונה, ברמות האבזור הבכירות ביותר גם לוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 10.25 אינץ' עם חיווי ספציפי למערכת ההיברידית.  בציוד התקני של הרכב, החל במפרט פרמיום תמצאו מצלמה אחורית, צמד שקעי USB, חיישני תאורה וגשם, חיישני חניה היקפיים, חישוקי 16 אינץ', ועוד. דגם 'פרסטיג'' מוסיף את לוח המחוונים הדיגיטלי, תאורת LED מלאה, כניסה והנעה עם מפתח חכם וחישוקים מוגדלים ל-18 אינץ' כאמור. גרסת 'סופרים' תמורת 154 אלף שקלים מעשירה עם מושב נהג בעל כוון חשמלי וצביעה כפולה עם תקרה בצבע שחור. 

בחרטום של הקונה לא חל שינוי וזה ממשיך עם אותה חטיבת כוח מוכרת עד כה: מנוע בנזין 1.6 ל' GDI מחובר אל סוללה קטנה בקיבולת 1.5 קווטש ומנוע חשמלי 43 כ"ס, המפיקים יחד 141 כוחות סוס ו-27 קג"מ בחיבור אל תיבת שש מהירויות דו-מצמדית (DCT) והנעה קדמית. צריכת הדלק הממוצעת היא באזור ה-26 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן, עם האצה ל-100 קמ"ש ב-11 שניות.