בדרך לישראל: גרסת הביצועים של ה-E קלאס החשמלית

דגם ה-EQE הוצג בשתי גרסאות כוח חשמלי טהור עם עד 680 כוחות סוס. בישראל בהמשך השנה

ניר בן טובים

תגיות: מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

לפחות עבור מרצדס, העתיד החשמלי טומן בחובו לא רק אמצעי תחבורה מפוארים ומבודדים ליום סגרירי, אלא גם ביצועים ברמה הגבוהה ביותר בכל קטגוריה. לאט לאט, אנחנו מגלים כי מכוניות ספורטיביות ישחקו בו תפקיד מפתח ומרצדס-AMG לא רצתה לתת ליותר מדי זמן לחלוף אחרי השקת משפחת ה-EQ כדי לשלוף ציפורניים חדות. עכשיו הגיע הזמן לפגוש את מכונית הספורט החשמלית השנייה של המותג הגרמני, מרצדס-AMG EQE, שתתברג קצת מתחת ל-EQS.

מרצדס-AMG EQE תהיה זמינה בשתי גרסאות מובחנות: EQE 43 4Matic ו-EQE 53 4Matic+. הראשון יופעל על ידי שני מנועים חשמליים במערך של AWD ויחד יפתחו 469 כ"ס ומומנט של 63 קג"מ. 0-100 קמ"ש מושגים בתוך 4.2 שניות והמהירות המרבית מוגבלת ל-210 קמ"ש. הכוח של גרסה זו מגיע מסוללה של 90.6 קילוואט-שעה שמבטיחה טווח של בין 460 ק"מ ל-530 ק"מ עד התרוקנות. בין השאר תהיה לו טעינה מהירה באמצעות מטען של 170 קילוואט, מה שיכול להעניק לו טווח של עד 180 ק"מ תוך 15 דקות בלבד.

הגרסה השנייה, וה-EQE הבכירה שתוכננה על ידי AMG - תהיה EQE 53 4Matic+. במקרה זה, המנועים החשמליים שלה יהיו מסוגלים להפיק 617 כ"ס ומומנט של 71 קג"מ. עם נתונים אלה, ה-0-100 קמ"ש נחתך ל-3.5 שניות והמהירות המרבית גדלה ל-220 קמ"ש. בנוסף, מערכת ההנעה 4Matic+ נותנת עדיפות לשליחת כוח לסרן האחורי למי שחפץ בחווית נהיגה מסעירה יותר.  אם הנתונים לעיל אינם מספיקים, מרצדס-AMG מציעה את חבילת AMG Dynamic Plus המאפשרת להגביר את ההספק ל-677 כ"ס ומומנט של 73 קג"מ. ערכים אלה מקזזים את המיאוץ אל 100 קמ"ש ל-3.3 שניות ומעלים את המהירות המרבית ב-20 קמ"ש נוספים.

האוטונומיה בגרסה החזקה עתיה להיות בין 440 ק"מ ל-510 ק"מ. יצוין כי בבורר הנהיגה, הממוקד בצדדים ספורטיביים - בניצול מרבי של המשאבים, המחשבים יעשו הכל על מנת לשמור על ביצועים מקסימליים על חשבון מרחק הנסיעה, בעוד ששאר המצבים המכוילים בנוחות ויעילות אנרגטית, יוכלו לצמצם את השימוש בכוח בין 15% ל-20% בהתאם למצב כדי למקסם את טווח הנסיעה.

למרצדס-AMG EQE יהיו מספר שינויים במתלים על מנת להעניק לנהג שליטה טובה יותר הן בהעברת המשקל והן בזווית הגלגול (ממילא היא מינימלית), כמו גם מתלי אוויר אופציונליים. כמובן, לכל אחד משני הדגמים כבר יש סרן אחורי בעל כיוון עצמאי. באשר לצמיגים, כל דגמי ה-AMG של ה-EQE ינועו על ידי צמיגי Michelin Pilot Sport EV, שפותחו במיוחד עבור מכוניות ספורט חשמליות.  חלל הפנים נושא את אותה תמת יוקרה שכבר ראינו ב-EQE הרגיל, אבל עם יותר דגשים אדומים ומושבים מעוצבים לנהיגה ספורטיבית בהתאם לנוסחים של חטיבת AMG. כמו ה-EQE הסטנדרטי, ניתן יהיה לבחור ב-Hyperscreen של ה-MBUX בתוספת תשלום.

מיבואנית מרצדס לישראל חברת כלמוביל נמסר כי הדגם יגיע לארץ ברבעון השלישי של 2022.