ה-SUV המהיר בעולם

אסטון מרטין משחררת לכבישים את ה-DBX707 עם ערימת סוסים באדיבות מרצדס

ניר בן טובים

תגיות: אסטון מרטין

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

קצת יותר משנתיים לאחר השקת ה-DBX, הקרוסאובר הראשון בתולדות המותג האנגלי, אסטון מרטין מרחיבה את היצע ה-SUV עם גרסת ביצועים קיצונית בשם DBX707. שמו של הדגם נגזר מתוך הספק יחידת הכוח - וזה לא ה-פלאג-אין ההיברידי המיוחל שכולם מחכים לו, שכן 707 כוחות הסוס בחרטום הם 100% קונבציונליים - בלי שום סיוע ידידותי לסביבה.

מתחת למכסה המנוע פועם ה-V8 4.0 ל' בי-טורבו מבית מרצדס-AMG אחרי שזכה לעיבוד מחדש כדי לצבור 157 כ"ס ו-21 קג"מ נוספים על פני ה-DBX הרגיל, כשהמומנט שלו מגיע לשיא של 91 קג"מ. הכוח נשלח לכל ארבעת הגלגלים על ידי תיבת הילוכים 9-מהירויות דו-מצמדית עם מצמד רטוב ודיפרנציאל אחורי מכויל מחדש. ההילוך הסופי של תיבת ההילוכים התקצר, ועל כן שינויים אלה מאפשרים ל-SUV להאיץ מעמידה אל 100 קמ"ש תוך 3.3 שניות, למרות משקל של 2.2 טון, כלומר קיצור של 1.2 שניות ביחס ל-DBX החזק ביותר עד כה.

אסטון מרטין מכריזה על מהירות מרבית של 310 קמ"ש, מול 291 קמ"ש עבור ה-DBX הקלאסי. אפילו למבורגיני אורוס  עם 650 כ"ס, 87 קג"מ והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות משתרך טיפה מאחור. "אסטון מרטין נתנה לעצמה את המשימה ליצור רכב עם יכולות ייחודיות", כך הם אומרים. אסטון מרטין מתמודדת כיום מול מספר לא קטן של רכבי כביש-שטח דינמיים, אולם היא גם מכינה את עצמה לעימות עם היצרן פרארי שתציג בקרוב את ה-SUV שלה עליו דווח כבר לפני כמה שנים, ה- Purosangue.

 ויזואלית ההבדלים ניכרים בפרטים הקטנים; הסורג שלו הוגדל וכעת הוא מעוטר בשישה להבים אופקיים כפולים. הפגוש הקדמי שלו עוצב מחדש בהתאם, כמו גם הספוילר שתורם לבידול. יש לו כניסות אוויר לקירור בלמי הפחמן-קרמיים שקוטר הדיסקים שלהם 420 מ"מ מלפנים ו-390 מ"מ מאחור. כוח העצירה זכה למנה רצינית של השקעה לאור היכולות שלו, כולל קליפרים בעלי שש בוכנות בכל ארבע הפינות, מוחבאים מאחורי חישוקי 22 אינץ' (23 אופציונליים).

גם החלק האחורי של הרכב נמתח והשתנה. ספויילר הגג הוארך, הדיפיוזר בולט יותר והצנרות המוצבות בכל צד הן כעת כפולות. תא הנוסעים של ה-DBX707 מקבל מושבי ספורט כסטנדרט יחד עם פרטי עיטור כרום כהה, ואפשר להצביע גם על מראה מחודש של גלגל מערכת הנהיגה הסלקטיבית עם כמה מצבי כיול חדשים. מחלקת ה-Q של החברה מציעה כמובן אפשרויות רבות להתאמה אישית תמורת תשלום נוסף.

הרכב עתיד להיכנס לייצור ברבעון הראשון של 2022. המחיר נותר בגדר סימן שאלה. אסטון מרטין מיובאת לישראל מספר שנים, כולל דגם ה-DBX שמשווק כאן החל מנובמבר אשתקד במחיר התחלתי של 1.7 מיליון שקלים.