מפתיע? Battlefield 2042 לא עמד בציפיות של EA

המשחק לא הצליח לעמוד בהייפ של המעריצים ואכזב במכירות

מערכת אתר ערוץ הספורט
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

EA ערכה את שיחת הרווחים שלה לרבעון השלישי של 2022 מוקדם יותר היום, וחשפה מידע רב על ביצועי החברה. במהלך השיחה, EA הודתה כי באטלפילד 2042 לא עמד בציפיות החברה. למרות שהחברה סירבה למסור פרטים על כמות שחקנים ששיחקו במשחק או כמה עותקים נמכרו, אך כן הודתה כי הכנסות הכותר אחריות על פחות מ-10% מהרווחים.

מנכ"ל EA, אנדרו ווילסון, ניסה להסביר בצורה שנראית קצת מעורפלת על הסיבות שהביאו את על המצב שהוא הגיע אליו כיום. חוץ מהסיבות של תנאים מאתגרים של עבודה מהבית במהלך הפיתוח, וילסון אמר שלמרות שהמשחק היה יציב בעת ההשקה, הוא נתקל בבעיות ביצועים בלתי צפויות ככל שיותר שחקנים נכנסו. האשמות גם היו "חלק מבחירות העיצוב", שבמילים אחרות היו מספר עצום של תכונות חסרות ממשחקי באטלפילד הקודמים.

"פיתוח המשחק הזה עם הצוותים שלנו שעובדים מהבית במשך כמעט שנתיים התברר בסופו של דבר כמאתגר", אמר אנדרו ווילסון. "באמצעות תהליך הבדיקה וההכנה שלנו, האמנו שהכותר במצב מוכן לשחרור בשביל השחקנים שלנו. חלק מבחירות העיצוב שעשינו עם המשחק גם לא הדהדו את כולם בקהילה שלנו."

למרות שלא ברור בדיוק כיצד כל הנתונים האלה ישפיעו על עתיד של באטלפילד, לפי הדיווח התקבלה ההבנה בין חברי ההנהלה שציפיות המכירות האבודות של הכותר קוזזו על ידי FIFA ו-Apex Legends - במיוחד פיפ" 22 שיש לו את ההשקה החזקה ביותר אי פעם למשחק פיפ"א. בפרט, זה היה גם רבעון החגים הראשון שכלל הכנסות מרכישות האחרונות של Codemasters, Glu Mobile ו-Playdemic, שסביר להניח שישפיעו גם כן.

בסופו של דבר, EA תמשיך לעדכן את באטלפילד 2042 במהלך החודשים הקרובים, אך העונה הראשונה של תוכן שירות חי נדחתה לתחילת הקיץ כך שניתן לעשות עבודה נוספת כדי לשפר את החוויה של המשחק. אבל חשוב לזכור בהיותו משחק שנתי, לשמור על בסיס השחקנים ההולך ופוחת של BF2042 שמתוסכל מהיעדר תכונות בסיסיות ותוכן לאחר ההשקה, יהיה מהלך לא קל אבל לא בלתי אפשרי, במיוחד שגם אקטיוויז'ן הבהירה כי גם היא תכניס את כותרי קול אוף דיוטי למיניהם "למוסך" ותשקיע יותר בשיפור הביצועים והיציבות של המשחק. נזכיר כי העונה השנייה של Warzone נדחתה גם היא.