דגמי הביצועים של קאדילק מזוהים בענף הרכב על ידי האות V. למרות שהאמריקנים הודיעו בשנה שעברה כי ה-CT4-V וה-CT5-V בלאקווינג (כנף שחורה) הן מכוניות ה-V האחרונות שתצאנה תחת ידי GM עם מנועי בערה, נראה כי רכבי הכביש שטח לא נכחו בדיון הזה. למרות שאנחנו על סיפו של הגבול בין גסיסת מנוע הבערה להתנעת המהפכה החשמלית במלוא עוצמתה, יצרניות הרכב הוסיפו גרסאות ביצועים לשורותיהן כאפיק הכנסות צדדי להגדיל את שולי הרווח - לפני שהם עוברים לרכבים חשמליים ולא מסתכלים יותר לאחור. דגמים חשמליים אמנם יכולים להציע ביצועים משכנעים בהינתן מרכז כובד מאוזן, אך פוטנציאל הרווחים מהם מצומצם (עדיין) בהשוואה אל מכוניות בערה.
קאדילק צפויה להוביל את היעדים האסטרטגיים של GM להגשמת החזון החשמלי עד 2035 עם סדרות כמו ליריק ודגמים נוספים. בינתיים, אנחנו מקבלים מנת ריגושים בדיוק מהצד השני של המשוואה, על דגם זולל בנזין, עתיר קילוגרמים ונטול רחמים כלפי ארגוני איכות הסביבה. ג'נרל מוטורס הכריזה ביום שישי האחרון על גרסת ביצועים לספינת הדגל של המותג, קאדילק אסקלייד. GM מספרים שבשנת 2023 - כמו רכבי הביצועים האחרים שלה, ישא האסקלייד בקרביים שלו את" פסגת הביצועים של Cadillac, עיצוב נועז, מכובד וטכנולוגיה חדשנית". או במילים האחרות - משחתת כביש.
סדרת ה-V החדשה דומה חזותית לכל שאר הדגמים של אסקלייד, זולת הגדלה של הצמיגים, דגשים מושחרים, דפיוזר אחורי (מסיט אוויר) וכמה סמלים אופיינים מבחוץ ומבפנים כדי ליצור הבחנה מסוימת ביניהם. היא צפויה לשחרר לכביש יכולות דינמיות מהודקות - טובות באופן משמעותי מהדגם הרגיל. בין השאר, אומרים GM כי צליל המנוע, לפי הסרטונים שפרסמה חטיבת הספורט יעניק לנהג חוויה חושית שטרם הכיר ב-SUV פול סייז מסוגו של אסקלייד.
ה-"V-Series" של קאדילק שימש באופן מסורתי עבור מכוניות ביצועים. אי לכך, גם ה-Escalade V-Series עתיד להיות חמוש על ידי V8 בנפח 6.2 ליטר המשמש כיום ב-CT5-V Blackwing סדאן, כך על פי דיווחים של כלי התקשורת בדטרויט. המנוע מייצר 668 כוחות סוס ומומנט של 88 קג"מ, כך שבהשוואה לאסקלייד ה"רגוע" עם 6.2 ליטר V-8 בהספק של 420 כוחות סוס ומומנט של 47 קג"מ, קשה יהיה להתעלם ממנו. אל המנוע תוצמד תיבת הילוכים אוטומטית 10 מהירויות והנעה כפולה.
ב-GM לא מוכנים בשלב זה לפרט אודות ביצועים ויכולות עד שיושק הדגם באופן רשמי באביב. אולם בהתחשב ברמת ההשקעה של האמריקנים בסדרות ה-V בשנים האחרונות, החל ב-CTS המקורית לפני קרוב לעשר שנים, יש בהחלט למה לחכות, שניה לפני שמנועי ה-V8 האגדיים של שברולט נופחים את נשימתם האחרונה.
האסקלייד נמכר כיום בישראל על ידי UMI בצורה סדירה במחירים שמתחילים ב-625 אלף שקל.