יבואנית רכבי לקסוס לישראל, לקסמוטורס פותחת את שנת 2022 עם הדגם החשוב ביותר של המותג בעשור האחרון, ה-NX דור 2 - קרוסאובר יוקרתי שמולו ניצבים מתחרים כמו קאדילק XT4, ב.מ.וו X3 ו-וולוו XC60, בין השאר. הדור הראשון של ה-NX הגדיל במידה רבה את כושר הפיתוי של המותג בפני רוכשים צעירים יותר, ובזכות כך מסרה טויוטה העולמית מעל 170 אלף יחידות שלו מאז 2014. ממוצע המכירות החודשי של NX באירופה עמד בשיא על כ-17 אלף יחידות לאורך מספר שנים רצופות.
העיצוב, הצללית והיציבה אולי דומים מאוד לדור הראשון אבל רק 5% אחוז מסך החלקים שמרכיבים את ה-NX החדש מקורם בדגם המוחלף, כך שהוא אכן כל-חדש מלמטה ועד למעלה. בנוסף, ה-NX החדש תפח מעט בפרופורציות ושינה מעט את עיצובו מאחור ומלפנים עם קורת LED דקיקה בזנב ושבכה מחודשת בחרטום. חיטוט במספרים מגלה 2 ס"מ תוספת לאורך, 2 ס"מ נוספים לרוחב וחצי ס"מ נוספו גם לגובהו. גם בסיס הגלגלים גדל ב-3 ס"מ שתורמים להגדלת שטח המחיה האחורי של הנוסעים.
בעוד שהדגם היוצא צויד במנועים היברידיים ומנועים מסורתיים, לקסוס ידעו שיאלצו לקבל החלטות יותר רלוונטיות ב-2021. לכן, דגם ה-300h AWD מוחלף ב-350h שזמין בהנעה כפולה או קדמית. בשני המקרים הוא חמוש מנוע בנזין 4 צילינדרים בנפח 2.5 ליטר עם תיבת CVT רציפה. ל-2WD יש רק מנוע חשמלי מלפנים, לדגם כפול ההנעה יש מנוע חשמלי נוסף על הסרן האחורי. בשתי הגרסאות הספק המערכת עומד על 244 כ"ס; ה-350h מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות ועד 200 קמ"ש בדגם ההנעה הכפולה בעוד דגם ההנעה קדמית זקוק ל-8.4 שניות. צריכת הדלק המשולבת היא כ-14.5 ק"מ לליטר בנזין.
גולת הכותרת במשפחת ה-NX היא ה-450h+, שהוא לא רק ה-NX ההיברידי הפלאג-אין הראשון אלא אפילו ה-PHEV הראשון אי פעם של חטיבת לקסוס. אז בנוסף לארבעה צילינדרים בנפח 2.5 ליטר עם CVT, ל-450h+ יש מנועים חשמליים בציר הקדמי והאחורי, מה שהופך גם אותו לרכב עם הנעה כפולה אך בעל ביצועים משכנעים יותר; הספק המערכת הוא 309 כ"ס עם האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6 שניות וצריכת בנזין ממוצעת של פחות מ-3 ליטר/100 ק"מ, מה שאמור להניב פליטת CO2 מבוקרת של 30 גק"מ.
לסוללת הליתיום איון של ה-NX פלאג-אין קיבולת אחסון של 18.1 קווטש. המשמעות? הוא מסוגל לקחת אתכם למרחק של כ-70 ק"מ באופן חשמלי מלא לפי מחזור ה-WLTP, עם מהירות מרבית של 135 קמ"ש ועד 200 קמ"ש במקסימום בשילוב מנוע הבערה. המטען הפנימי הוא במתח של 6.6 קילוואט, בעזרתו ניתן להטעין את הסוללה בקרבת שעתיים ו-45 דקות. אפשר להשתמש בטעינה רגילה של קופסא ביתית שאורכת בסביבות 7 שעות.
ה-NX החדש מוברג על פלטפורמת ה-GA-K שאנו מכירים כיום מטויוטה RAV4, אך לקסוס אומרים שכיילה אותו אחרת לגמרי בסיועם של נהגי מירוצים והוא יהיה בעל תכונות נהיגה דינמיות מלוטשות. בעמדת הפיקוד בכל אופן התחולל שינוי דרמטי לעומת ה-NX הראשון; מערכת מולטימדיה חדשה עם מסך 14 אינץ' ברזולוציה גבוהה, שלדברי לקסוס מגובה עם מערכת אחורית מהירה פי 3 מהנוכחית. העכבר/כפתור הקשה לשימוש במנהרה המרכזית הוצא סוף סוף לגמלאות ומעכשיו מספיק לפלוט לחלל האוויר: 'היי לקסוס! ומשם אפשר לתפעל את המערכות (האקוטיות) דרך בקרה קולית או לחילופין להשתמש בפקדים הקובנציונליים בסביבת הנהג.
חבילות האבזור נחלקות בין 'קיושו' לבין 'האדורי' ובקצה העליון גרסת ה-F ספורט. בציוד התקני שלו גג שמש, מושבי עור מהודרים, חיישני חניה היקפיים, פתיחה וסגירה אלקטרונית לדלת תא המטען, חישוקי 18 אינץ', מצלמת 360 מעלות ועוד. הדגם הבכיר מוסיף גם הנעה כפולה, חלון גג פנורמי, אוורור למושבים הקדמיים, תאורת אווירה 64 גוונים ועוד. גרסת ה-F ספורט מובחנת עם כיול ספורטיבי כולל מתלים אדפטיביים, חישוקי 20 אינץ' על צמיגי אל-תקר, תצוגה עלית, פנסי חזית טריפל בי-LED אדפטיביים ותמת F ספורט עם מאפיינים חיצוניים מיוחדים וגם מושבי ספורט. כל הדגמים מצוידים במיטב מערכות הבטיחות המתקדמות של היצרן מדור 3 של Lexus safety.
המחירים יחלו ב-290 אלף שקלים לדגם קיושו הנעה קדמית, עבור ל-313 אלף שקלים לדגם קיושו הנעה כפולה. גרסת הפלאג אין תחל ב-325 אלף שקל ועד 336 אלף שקל ברמת האבזור הגבוהה ביותר. דגם ה-F ספורט תומחר גם הוא ב-336 אלף שקל.
ביבואנית מעריכים כי השנה ימסרו לפחות 1000 עותקים של ה-NX החדש בישראל.