מתקפה חשמלית: Audi משיקים בישראל Q4 אי-טרון ו-GT

צ'מפיון מוטורס מציגה בישראל שני דגמיים חשמליים חדשים של חטיבת היוקרה הגרמנית

ניר בן טובים

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...
אאודי Q4 אי-טרון (צילום: כפיר כשריאן, יצרן)
אאודי Q4 אי-טרון (צילום: כפיר כשריאן, יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי אאודי לישראל צ'מפיון מוטורס הציגה היום (רביעי) שני דגמים חשמליים חדשים. מצד אחד, מציגים לראשונה את ה-SUV הידידותי לסביבה Q4 אי-טרון בשאיפה לנער את סגמנט הקרוסאוברים היוקרתים ולשפר עמדות מול מתחריו המוכרים, ומהעבר השני מתחילים בשיווקה של מכונית הקצה החשמלית אאודי GT אי-טרון בשתי גרסאות חזקות, כולל מהדורת RS מושחזת שמחירה חוצה את מיליון השקלים, לפני תוספות מיוחדות. 

הדגם האסטרטגי מבין השניים הוא ה-Q4 אי-טרון, הרכב הראשון של אאודי שמבוסס על רצפה חשמלית ייעודית שפותחה לפני כשנתיים עבור משפחת ה-ID של פולקסווגן. זהו רכב פרופורציונלי לסגמנט C עם מידות ממוצעות לקטגוריה, מולו מתחרים כמו מרצדס EQA, ויהיה זמין במרכב קלאסי וכן מרכב ספורטבק דמוי קופה כשביניהם ניכרים הבדלים עיצוביים, בגובה וסיומת התקרה מאחור. אורכו מקצה לקצה 4.58 מ', רוחבו 2.1 מ', גובהו כ-1.64 מ', בסיס הגלגלים הוא 2.76 מ', משקלו 2 טון ונפח תא המטען הוא 535 ל'. 

מערכת ההנעה של ה-Q4 אי-טרון מבוססת על מנוע חשמלי בודד המעביר את הכוח לגלגלים מאחור. ההספק המרבי הוא 204 כ"ס ו-31 קג"מ עם האצה ל-100 קמ"ש ב-8.5 שניות ועד 160 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. טווח הנסיעה של הסוללה (82 קווטש) הוא כ-520 קילומטרים עד התרוקנות. מערכת הטעינה מקבלת מתח DC עד 125 קילוואט, כך שניתן למלא את הסוללה בתשתית מהירה בפרק זמן של כ-35-40 דקות, ועד מספר שעות בודדות בקופסא ביתית (כ-8 שעות במתח של 11 קילוואט).

חבילת האבזור של דגם הספורטבק למשל, כוללת לוח מחוונים דיגיטלי מלא, מערכת מדיה 10.1 אינץ' MMI, מערכת שמע שמונה רמקולים, חלון גג פנורמי, פתיחה וסגירה חשמלית לדלת תא המטען, כניסה והנעה ללא מפתח, ריפוד עור משולב ועוד. ניתן להעשיר את החוויה בתוספת תשלום תמורת חבילת ה-Tech. זו מוסיפה גם תאורת LED מטריקס, מערכת ניווט מקורית, מערכת שמע מבית סונוס עם 10 רמקולים ותצוגה עלית עם מציאות רבודה.  לרכב שבע כריות אוויר ורוב מערכות הבטיחות האקטיביות של היצרן, להוציא בלימת חירום בנסיעה לאחור.

המחירים:

אאודי Q4 אי-טרון ב-290 אלף שקל.

אאודי Q4 אי-טרון ספורטבק ב-315 אלף שקלים.

חבילת Tech תמורת 28 אלף שקלים.

אאודי GT אי-טרון
אאודי GT אי-טרון

אם יש לכם כמה "גרושים" פנויים בחשבון הבנק, והחוויה החשמלית עדיין לא נשמעת מפתה, נסו את דגם ה-GT של משפחת אי-טרון החשמלית. רכב זה, שהוצג בתחילת 2021 חולק רצפה וקומץ ממכלליו עם פורשה טייקן החשמלית (פלטפורמת J1) ומחלץ ביצועים עוצרי נשימה בשתי הגרסאות המשווקות בארץ. בדומה לטייקן, זוהי מכונית קופה-4 דלתות עם חמישה מושבים (כמעט), נמוכה, מהוקצעת ומהירה, אם כי גם בתוך קונצרן פולקסווגן (בעל הבית) נמנעים מהשוואות ישירות בשל הסממנים הייחודים לחברת פורשה. 

ה-GT, בגרסתה הבסיסית מצוידת במנוע חשמלי המפיק 470 כ"ס ו-64 קג"מ. במרכז הרצפה שוכנת סוללה גדולה, 83 קווטש מסוג ליתיום-איון שצריכה להספיק לטווח נסיעה של 478 קילומטרים, בכפוף ללחצים שתפעילו על הדוושה הימנית. על משקל של 2.3 טון, אורך של 5 מ' בקירוב ובסיס גלגלים של 2.9 מ' היא תאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ועד מהירות מרבית של 245 קמ"ש. דגם ה-RS, ספינת הדגל החשמלית של אאודי, לוקח את הביצועים לרמה אחרת לחלוטין; כאן כבר משחרר המנוע 590 כ"ס, 84 קג"מ, ומאיץ בכל הגלגלים ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות ועד 250 קמ"ש בהגבלה אלקטרונית. שני הדגמים מצוידים הנעה כפולה (קוואטרו), ראוי לחדד.

חלל הפנים מאופיין במוטיב ספורטיבי יוקרתי, ולמרות זאת תוכלו גם לנצל היבטים שימושיים שלו, שכן מאחורי היושבים מסתתר תא מטען של 350 ל' ומלפנים, בהעדר מנוע בערה התפנה מקום ל-85 ל' נוספים. בציוד התקני שלו, תמצאו מערכת מדיה MMI, לוח מחוונים דיגיטלי מלא 12 אינץ', מערכת שמע עשרה רמקולים, מושבי ספורט-פרו, חלון גג פנורמי ועוד. גרסת ה-RS מעודכנת עם מערכת שמע 16 רמקולים של באנג אנד אולפסון עם במת צלילים תלת ממדית, תצוגה עלית, מערכת מלאכותית המדמה רעש מנוע, הגה ספורט RS עם תמת RS בכל חלל הנוסעים, חבילת תאורה פנימית מורחבת, מצלמות היקפיות, תאורת LED מטריקס ועוד.   

המחירים:

אי-טרון GT ב-765 אלף שקלים

אי טרון GT חבילת RS תמורת 1.165 מיליון שקלים. 

מסגרת האחריות (כל הדגמים): 8 שנים או 160 אלף קילומטרים לסוללה. שלוש שנות אחריות לרכב.

מהיבואנית נמסר כי מועדי האספקה הקרובים הם חודשי מרץ-אפריל 2022.