משבר השבבים: יונדאי תייצר רכיבים בעצמה

ביונדאי נוקטים יוזמה. יתחילו לייצר מוליכים כדי להמנע משיבושים באספקת המכוניות החדשות

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

העדר הכרוני בזמינות מוליכים למחצה הוא בעל השלכות מרחיקות לכת על מכירת כלי רכב חדשים. בדיוק מסיבה זו, יצרניות הרכב נאלצו לשנות את אומדני המכירות השנתיים שלהן כלפי מטה. אי לכך, מנהל התפעול העולמי של יונדאי העולמית אמר כי יצרנית הרכב הדרום קוריאנית רוצה לפתח שבבים בצורה עצמאית, וזאת כדי להפחית את התלות שלה בשרשראות החומרה האלקטרונית. כזכור, המחסור העולמי במוליכים למחצה מקורו בזינוק חד בביקושיפ למחשבים, קונסלות משחק ומוצרים אלקטרוניים אחרים במהלך המגיפה, במהלכה הסתגרו אנשים בבתיהם.

יונדאי נאלצה גם להפסיק זמנית את הייצור בכמה ממפעליה, אך חוזה מונוז, המנכ"ל העולמי של החברה, אמר כי הגרוע מכל מאחוריהם, והוסיף כי יונדאי עברו את "החודשים הקשים ביותר" שלה באוגוסט ובספטמבר ונראה שהם נחלצו ממלתעות המשבר הזה. "תעשיית השבבים מגיבה מהר מאוד", הסביר מונוז והוסיף כי אינטל משקיעה כספים עצומים להרחבת כושר הייצור שלה.

"אבל גם במקרה שלנו" אומר מונוז "אנחנו רוצים להיות מסוגלים לפתח את השבבים בתוך הקבוצה. זה לוקח הרבה השקעה וזמן, אבל זה משהו שאנחנו עובדים עליו". מונוז הוסיף כי חברת הבת יונדאי מוביס, מי שמספקת פתרונות טכנולוגיים לקיה-יונדאי וכן לג'נסיס תמלא תפקיד מרכזי בתוכנית הפיתוח הפנימית של טכנולוגיה זו. בקוריאה דיווחו לאחרונה כי יונדאי ו-טויוטה, יחד עם טסלה ועוד קומץ קטן של יצרני הרכב היו בין היחידים שהצליחו לשמור על קצב מכירות חיובי, על אף המשבר.