מתיחת פנים: טווח נסיעה מוגדל ל-MG ZS EV

רענון טכנולוגי מקיף לקרוסאובר החשמלי של MG. שתי סוללות חדשות עם טווח של עד יותר מ-400 קילומטרים בגרסה הבכירה

ניר בן טובים

תגיות: MG

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

שורה של דגמים חדשים ומחודשים של מותג MG יגיעו לארץ בחודשים הראשונים של תחילת 2022. דוד לובינסקי, יבואנית המותג, כבר בהכנות למספר כלי רכב חשובים שעתידים לשפר את אחיזתם בסגמנט ה-EV המקומי, בהם מארוול R ו-MG5. אולם כעת, אנחנו יכולים למלא את הוואקום עם דיווח ראשון על מתיחת פנים לקרוסאובר החשמלי הפופולרי, ה-MG ZS EV, ויש בו לא מעט חידושים.

ה-SUV המקורי הושק כאמור בשנת 2017, זכה לרענון ב-2020 עבור מנועי הבערה והגרסה החשמלית שלו הפכה ללהיט מכירות בישראל עם למעלה מ-2,000 יחידות עד כה, ולפי הערכות שונות ימסרו עוד 200 לקראת סוף השנה הנוכחית.  בעזרת עדכון זה, היצרנית הבריטית של קבוצת SAIC הסינית מתקנת כמה נקודות תורפה של "שלב 1" כגון חיי הסוללה הנמוכים יחסית לכלי הרכב החשמליים המוצעים כיום בשוק וכן מטפלת בחלל הפנים, במיוחד במערכת המדיה שהולכת ומתבגרת. 

ה-ZS EV המעודכן מקבל חזות בולטת יותר מאחיו המסורתי. הוא מבטל את סורג הרדיאטור השחור שלו לטובת פאנל מלא ומסוגר אך בעל מרקם מסוים, ופתח הטעינה כבר אינו ממוקם מאחורי הלוגו הקדמי אלא לצידו. האורות הקדמיים עוצבו מחדש וכך גם הפגוש התחתון. גם מאחור, אנו מבחינים בחתימת אור חדשה ובפגוש פחות "הרפתקני" בשל היעלמות לוחית המיגון.

בפנים, הסקאלות הרגילות מוחלפות בלוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', ומסך המגע המרכזי המכוון כעת כלפי הנהג מוגדל מ -8 ל-10.1 אינץ'. רק נותר לראות אם מערכת הממשקים החדשה של iSmart, התואמת ל- Apple CarPlay ו- Android Auto, תגיב במהירות גבוהה יותר מזו הקודמת אולם סביר שהמערכת האחורית זכתה לכוח מחשוב מחוזק. בין המושבים בשורה הראשונה, בוצעו גם שינויים אסתטיים בצורת מתג הפעלת המערכת החשמלית ויושמו שיפורים באיכות החומרים.

גולת הכותרת של מתיחת הפנים, והגרעין שמשדרג את ה-ZS החשמלי, הוא מה שקורה בקרביים שלו. הגרסה הראשונה של הרכב הוצעה כאמור רק עם מנוע 143 כ"ס וסוללה של 44.5 קוט"ש המעניקה לו טווח של 263 ק"מ במחזור WLTP. הדגם החדש זמין עם שתי סוללות שונות: בגרסת כניסה הנקראת Standard Autonomy, הוא מצויד במצבר של 51 קוט"ש המניע מנוע 177 כ"ס ויכול לנסוע 320 ק"מ. גרסה מורחבת מציעה 440 קילומטרים טווח נסיעה עם סוללת 69.9 קוט"ש המחוברת למנוע בהספק מופחת של 156 כ"ס. המטען המשולב של גרסה זו תומך במתח טעינה של 11 קילוואט, מול 6.6 קילוואט עבור ה- ZS EV הבסיסי.

כנהוג ברכבי MG, האבזור יתן מענה הולם כנגד הצעות אטרקטיביות מצד היריבים. בחבילה התקנית של הרכב החשמלי מצלמות 360 מעלות,  טעינה אינדוקטיבית לסלולרי, גג פנורמי, עדכונים מקוונים למערכות, מיזוג אוויר עם פתחי יציאה ליושבים בשורה השנייה, מושבי עור מהודרים, חמישה שקעי USB, חיישני תאורה, חימום מושבים קדמי, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים וכן התרעה על תנועה צולבת מאחור.

המחירים באירופה הוכרזו באופן חלקי, ורומזים על התייקרות קלה במחיר של בין 1,000-2,000 יורו (המחירים נעים באיזורי הביקוש בין 30-35 אלף יורו). לישראל הוא יגיע כאמור ברבעון א' של השנה הבאה.