הצצה ראשונה: הונדה סיוויק TYPE R החדשה

גרסת הביצועים של הונדה סיוויק החדשה תמשיך מסורת של יכולת כביש מושחזת ושיאי הקפות בנורדשלייפה

ניר בן טובים

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הונדה חשפה היום (שני) את סיוויק TYPE R החדשה לבושה במלתחה המסווית הרשמית של היצרן, ובכך חונכת את תוכנית הביצועים המעודכנת של אחת המכוניות הפופולריות בשוק המשפחתיות בעשורים האחרונים. המותג היפני פרסם הודעה קצרה ולקונית לכלי התקשורת כדי להכריז כי הגרסה הספורטיבית של הדגם תוצג על הכביש בשנת 2022. הכיול עצמו, למעשה, כבר החל חודשים קודם לכן אבל רק עכשיו הונדה נכונה לשלוח אל המקטע הצפוני של הנורבורגרינג (נורדשלייפה) את המוצר המוגמר למבחנים אחרונים.

בצמד התמונות שהופצו על ידי הונדה ניתן להבחין בערכת בלמי ברמבו וצמיגי Michelin Pilot 4 Sport שצריכים לאזן בין הצרכים היומיומיים לבין נהיגה בימי מסלול. הכנף האחורית, מסימני ההיכר שלה, נראית שטוחה ופשוטה יותר מבעבר - חלק מהמיתון העיצובי של הסיוויק הסטנדרטית שנטשה את המאפיינים הסמוראים שלה לטובת הופעה גלובלית ומעודנת.

מערכת הפליטה, עוד אחד מהסימנים המובהקים של הסיווויק TYPE R  גם היא שונתה. אם בעבר שלושת האלמנטים המרכזיים היו שונים זה מזה בקוטרם, כאשר החוץ גדול מהמרכז, הרי שעכשיו הסידור התהפך: הקוטר הגדול יותר ממורכז. להבדיל מכך,  החזית נקייה יותר ופחות צעקנית בהתאם לנוסח שנבחר על ידי הונדה העולמית. כניסות האוויר עדיין מוסתרות מתחת להסוואה, אולם דווקא אלה אמורות לבדל אותה בצורה ברורה יותר מאחיותיה הפשוטות. 

בנוגע למפרט הטכני, הונדה שומרת על עמימות. אולם ידוע שהרכב יגיע ליום הבכורה שלו עם תיבת הילוכים ידנית בלבד לה 6-מהירויות. באשר למנוע, הסיוויק TYPE R עשויה להיות האחרונה באירופה עם מנוע בנזין טהור ללא הכלאה, ונראה שגם העלייה בהספק שלו תבוסס על 2.0 ל' טורבו. היו דיווחים בעבר על מערכת היברידית קלה של 400 כוחות סוס אך אלה לא אומתו וסביר שאנחנו נקבל אותה עם כ-320-330 כוחות סוס לכל היותר. הונדה תתמקד בינתיים במבחנים בגיהנום הירוק, על מנת לכייל בצורה מיטבית את הבולמים, ההיגוי ומערכת הבלימה. בכל זאת יש לה נעליים גדולות להכנס אליהן.

המחירים שלה בארה"ב יתייצבו על כ-40-43 אלף דולר. בארץ תומחרה אשתקד בסביבות ה-280 אלף שקל.