כושר המצאה טכנולוגי וחושים חדים לחדשנות יוצאת דופן הם עמודי התווך של חברת טסלה והעומד בראשה, אילון מאסק. והפטנט על קרן לייזר פועמת, המשמשת לניקוי משטחי זכוכית שאושרו לאחרונה על ידי משרד הפטנטים והסימנים המסחריים בארה"ב, הוא בעל ערך תקשורתי וטכני שקשה להתעלם ממנו.
האינטראקציה עם המכונית החכמה תמיד עמדה לנגד עיניו של אילון מאסק, ואם המערכת תתגלה כיעילה בלכידת מים והסרת לכלוך באופן עצמאי, הטכנולוגיה שפותחה על ידי בכירים במחלקת ההדמיה המדעית של טסלה והוגשה במאי 2019 תאפשר למותג לוותר על רכבים הקשורים למגב: מברשות, נוזלים, מנוע, חיווט ובקרות על ידי החלפתם בהתקן החדש. שמו המלא של הפטנט: "ניקוי לייזר של פסולת המצטברת על פריטי זכוכית ברכבים ומכלולים פוטו -וולטאיים".
ברמה הטכנית, זרימת הלייזר נשלחת על ידי חיישנים המסודרים על מכסה המנוע, האזור האחורי ודפנות המכונית על מנת להסיר לכלוך מכל החלונות, כולל צדדים. האלקטרוניקה, לעומת זאת, מכוילת על מנת לזהות את הלכלוך שהצטבר על משטח הזכוכית, ולאחר מכן מחשבת את עוצמת קרן הלייזר בהתבסס על כמות הפסולת הקיימת. ברור שעוצמת הלייזר מווסתת כדי להגביל את חדירתו למשטחים על מנת לצמצם פגיעה בקריסטלים או באנשים בתא הנוסעים, ולמרות שההודעה על הטכנולוגיה עוררה לא מעט ספקות, המעריצים האדוקים ביותר של טסלה בטח הבחינו שלסייברטראק, הטנדר החשמלי העתידני והרבוע כלל אין מגבי שמשה קונבציונליים, והוא עשוי להיות בין הראשונים שעושים בטכנולוגיה הזו שימוש.
מאסק תמיד הצהיר שהוא רוצה להסיר כמה שיותר פקדים, כפתורים ומנופים מסביבת העבודה כדי ליצור שטח תפעול הייטקי במלואו ונקי, אך בתוך כך להיות מסונכרן עם המשתמשים בפנים ולא להערים עליהם קשיים. כרגע לא ברור אם פטנט הלייזר שזכה לחתימת משרד הפטנטים אכן מסוגל לפנות מים מהשמשה, שכן בכותר הראשי מדובר רק על על "פסולת", והמילה "מים" לא מוזכרת בכלל. כך או אחרת, מערכת חדשנית זו מדגישה כיצד המרדף הבלתי פוסק אחר האוונגרד ממשיך לייצג את מרכז הכובד העיקרי של חברת טסלה.