פולקסווגן חשפה במסגרת תערכות הרכב והניידות IAA במינכן מכונית אב טיפוס המייצגת את רמת הכניסה הנמוכה ביותר למשפחת ה-ID החשמלית. הקונספט, שנקרא ID Life ינוצל גם עבור מותגי סיאט וסקודה (שכבר בחרה בשם אלרוק), והוא עתיד להיות מיוצר בספרד. הופעת הבכורה של כל אחת מהן לא תתרחש לפני 2025, כך שאנו עדיין מדברים פה על רכב ראווה, שלא בהכרח משקף את צורתו המוגמרת. המידע המרכזי אודותיו, עם זאת נוגע לכיס של כולנו: עם מחיר צפוי של 20,000 יורו, זו תהיה למעשה המכונית החשמלית הזולה ביותר שקונצרן VW עתיד לשווק לקהל הרחב.
לפולקסווגן ID.Life קווים של קרוסאובר עירוני, הודות לתמהיל של אלמנטים סגנוניים ומרחק סמלי מהקרקע המשווים לו מראה מוגבה. הגישה המינימליסטית הזו והפרופורציות הרבועות של ID.Life באים לידי ביטוי עם קו מותניים גבוה, קשתות גלגלים מסומנות, גלגלים בקוטר גדול וטיפול כפול בגוונים של הגג והקורות. ברכב הרעיוני הוא מצויד גג שמש העשוי מחומרים ממוחזרים, וכולל גם מאפיינים של התאמה אישית. בכלל, פולקסווגן מדברים לא מעט אודות שימוש בחומרים ממוחזרים בחוץ ובפנים, חלק מהתפישה האקולוגית של המותג.
פלטפורמת MEB החשמלית הותאמה בשנה האחרונה לשימוש בדגמים קטנים יותר, ומאמצת לראשונה את נוסחת ההנעה הקדמית עם גובה של 1.60 מ' לערך מרצפה עד תקרה ואורך של 4 מ' (גדולה במעט מרנו טווינגו לדוגמא). יחד עם זאת, ולמרות המיצוב שלו, ה-ID life אינו עצל במיוחד, שכן המנוע החשמלי מספק 234 כ"ס ומשולב עם סוללת 57 קוט"ש, כדי להציע כ-400 ק"מ טווח נסיעה של אוטונומיה לפי מחזור WLTP (נהיגה מחוץ לתנאי מעבדה). ברמת הביצועים, היחידה החשמלית שלו מסוגלת לדחוף את המכונית עד 100 קמ"ש בתוך 6.9 שניות.
סביבת הנהיגה פשוטה וישירה. ניתן לסובב את שני הספסלים כדי להפוך את תא הנוסעים לסלון, שם אפשר להשתמש במקרן ובקונסולת משחקים כדי להשתמש במכונית כזירת בילוי. על הלוח המרכזי יש גם שקע של 230 וולט למכשירים חיצוניים, בעוד ההגה משלב את הפקדים העיקריים ומצלמות מחליפות את המראות החיצוניות והפנימיות. ניתן גם לשלב סמארטפונים עם המכונית ולהקים תשתית רב ערוצית, ולשדר את הצג של הסלולרי ישירות למקרן. פולקסווגן לא מסרה פרטים נוספים על הטכנולוגיות שלו, אך פלטפורמת התוכנה של ID.Life צריכה להיוולד מחטיבת Cariad החדשה.
אחת הבעיות המרכזיות של המכונית החשמלית נובעת מעלותה הגבוהה לצרכן, ובפולקסווגן מאותתים שהמצב הזה לא ישאר כך לאורך זמן ממושך, גם אם הוא כרוך בפשרות טכנולוגיות מעטות (למשל שימוש בסוללות קצת יותר פשוטות). ייתכן שמכונית האב טיפוס תהפוך בסופו של דבר לפולקסווגן ID.1 או ID.2 אבל אלו כבר החלטות פחות מהותיות. לפי פולקסווגן, קבוצות צעירות יותר של נהגים "אינן מסתמכות רק על ניידות, אלא בעיקר על מה שאתה יכול לחוות עם המכונית הפרטית שלך".