בדרך: האחות הקטנה של הסקודה אוקטביה

הסדאן הקומפקטית תשווק בהודו, ובהמשך בשאר העולם. הכירו את הסקודה סלאביה

בועז קורפל
בועז קורפל
Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: אילוסטרציה סקודה)
(צילום: אילוסטרציה סקודה)
שנה גודל פונט א א א א

קדחת הג'יפונים והקרוסאוברים ששוטפים את שוק הרכב העולמי, שמה בצל את דגמי הסדאן ובעיקר בכל הקטגוריות המשפחתיות, פרט לכמה דגמים שנחשבים לבאנקרים חזקים במיוחד כמו סקודה אוקטביה. בסקודה ממשיכים להכות על הברזל הלוהט או למען האמת הם מכים על כמה ברזלים בקטגוריית הקרוסאובר, וגם תחום החשמל מבעבע שם במפעלי סקודה במלאדה בולסלב שבצ'כיה.

לצד אלה ממשיכים בסקודה להנפיק דגמים נוספים ואחד המעניינים הוא הסקודה סלאביה (שם זמני?) שתגיע לשיווק קודם כל בהודו. היא לא מגבילה את מכירת המכוניות המזהמות ולא מטילה קנסות על יצרנים, ובהמשך תגענה גרסאות ירוקות יותר לשאר מדינות העולם, בעיקר אירופה ואולי אף בישראל.

לא מחליפה את הראפיד
בסקודה הקפידו להסביר לפני כמה שנים שהסקודה סקאלה שהושקה בישראל, היא היורשת של הסקודה ראפיד, המשפחתית הקומפקטית-קטנה שהייתה חביבת חברות הליסינג בישראל, ומאז ועד היום נותרו במאגר של סקודה רק האוקטביה והסופרב. גם עכשיו אומרים בסקודה כי הסלאביה איננה מחליפתה או היורשת של הראפיד, אבל ניכר כי הביקוש לדגם כזה היה הטריגר לתכנן ולייצר את המכונית שבנויה על פלטפורמה MQB A0 שפותחה על ידי פולקסוואגן למכוניות קטנות (סופר מיני). על פי מספר דיווחים מהודו, מבחני הדרך של המכונית נמצאים בעיצומם וכמה דגמי אבטיפוס נראו שם בשבועות האחרונים.

לפי התקשורת בהודו, שם תושק המכונית לפני כולם, האורך שלה הוא 4.480 מטרים, תוספת של כמה מילימטרים בהשוואה לראפיד. המכונית תכיל מנועים מהמלאי של סקודה קרי, מנוע טרבו בנזין בנפח 1.0 ליטר עם 3 בוכנות או מנוע עם 4 בוכנות בנפח 1.5 ליטר. תיבת ההילוכים בדגמים המאובזרים תהיה כמובן בטכנולוגיית DSG כפולת מצמדים בת 7 מהירויות. אין עדיין הודעה רשמית לגבי מועד חשיפת המכונית ותחילת המכירות שלה, אבל קיימת אפשרות כי זה יקרה עוד לפני סוף השנה בהודו.