המכונית המתקפלת הראשונה מתוצרת ישראל עולה לפס הייצור

סיטי טרנספורמר מציגים את הדור המהפכני של הרכב העירוני החשמלי המתקפל מתוצרת כחול לבן

מערכת עולם הרכב

תגיות: עולם הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...
(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)
שנה גודל פונט א א א א

תערוכת המכוניות של מינכן שתהיה בתחילת החודש הבא, תהיה הבמה העולמית הגדולה והמשמעותית של כלי הרכב שפותח בישראל וייוצר בכמות סדרתית במפעלי חברת רודינג טקנולוג’יס בגרמניה ומכירה ראשונה של 2,000 כלי רכב (קוואדרוסייקל) בישראל במחיר של 45,000 שקלים מתוכננת כבר ב-2023.

בחזונה של החברה הישראלית, כלי הרכב העירוניים החשמליים המתקפלים שלה ימלאו את מרכזי הערים והם מיועדים להשתלט על כל אזורי התפעול הגדולים שבהם זקוקים לכלי רכב קטנים, חסכוניים, לא מזהמים ובעיקר פשוטים ויעילים לתחזוקה ושימוש.

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר, אמר ד"ר אסף פורמוזה, מנכ"ל סיטי טרנספורמר: "היום השלימה סיטי טרנספורמר בהצלחה אבן דרך משמעותית ביעדיה העסקיים וחושפת לראשונה בישראל את דור כלי הרכב החדש, בעיצוב חיצוני ופנימי חדשניים ועדכניים ובביצועי נסיעה משופרים מהותית מדגם אב-הטיפוס שכבר הוצג בעבר בכמה הזדמנויות בארץ ובחו”ל. כל אלה עוד לפני שכלי הרכב מוצג לעולם כולו בתערוכת הרכב העולמית".

הדגם החדש ביותר של החברה שהוצג בנסיעות מבחן ופיתוח בשטח מפעלי החברה בחו”ל נקרא CT1 והחברה השלימה בהצלחה לעמוד בתכנית שלה ולסמן אבן דרך משמעותית בעניין השלמת ייצור ראשוני של הדגם החדש אשר יעבור אישור לתקינה אירופית עוד השנה.
לדברי סיטי טרנספורמר, כלי הרכב החדשים (הכלאה בין אופנוע למכונית) יייוצרו בתקני איכות מהגבוהים בעולם במפעלי היצרן הגרמני אחרי שנבחנו בתנאי סביבה ומזג אוויר מגוונים בכדי להבטיח עמידה בתהליך התקינה האירופי.

כלי הרכב החדש מתאפיין בעיצוב חיצוני ופנימי חדשני ובביצועי נסיעה משופרים מהותית בהשוואה לדגם אב-הטיפוס שנמצא בישראל ואשר שימש להוכחת היתכנות. הדגמים מיטיבים לנסוע בכל מזג אוויר, מאיצים למהירות של 90 קמ"ש במצב שבו הגלגלים פתוחים מקסימום לצדדים וכאשר נדרש, הם מתכווצים לרוחב מטר אחד, מה שמאפשר להם להיכנס למקומות חנייה במרווחים בהם כלי רכב רגילים אינם מסוגלים לתמרן ולהחנות בהם.

איך זה עובד? הפלטפורמה התחתונה של ה CT-1 משלבת מנגנון קיפול ייחודי ומוגן בפטנט המסוגל להתרחב ולהצר עצמו בלחיצת כפתור (בגרסות המשך  – בצורה אוטונומית) כדי להתמודד בצורה מיטבית עם אתגרי התנועה והחניה בעיר ובאזורים צפופים. במצבו "הפתוח" בעת נהיגה עירונית, רוחבו של הרכב עומד על כ 1.4 מטר  - צר יותר, לצורך השוואה מהסמארט של מרצדס. כאשר נהג ה CT-1  מעונין לחנות או לתמרן במרווח צר במיוחד, פלטפורמת הרכב "מתכווצת" עד לרוחב של מטר, רוחב המאפשר להחנות בנוחות בחניה ברוחב חניית אופנוע, או להחנות 4 רכבי CT-1 בשטח חניה של מכונית רגילה – מדובר בחיסכון שטח של עד 75% בשטח החניה. הפלטפורמה אמנם מתכווצת ומתרחבת דינמית להתאמה למקום החנייה, אולם תא הנוסעים עצמו המיועד לשני אנשים נותר ללא שינוי.

חידוש נוסף בפלטפורמה הטכנולוגית החכמה של הרכב מתבטא במודולריות והגמישות יוצאי הדופן בעיצוב תצורת תא הנוסעים. תא הנוסעים עצמו, מתוכנן לניצול מרחב מירבי כך שגם בממדים אלו, מסוגל הרכב להסיע נהג ונוסע בוגר מאחור, נהג ו- 2 ילדים מאחור, או לשאת מטען בנפח של כ- 1,000 ליטרים. גמישות זו מאפשרת להתאים את תא הנוסעים למגוון יישומים, לדוגמה לצורך רכבי הצלה, רכבי לוגיסטיקה, רכבים שיתופיים, רכבים פרטיים, רכבי שילוח והפצה ועוד.

הטעינה של כלי הרכב ניתנת לביצוע משקע ביתי תוך 4 שעות וחצי אבל ניתן לטעון אותו גם בטעינה מהירה ולהגיע ל-80 אחוזים מהקיבוליות תוך 30 דקות בלבד.

לדברי מנכ”ל החברה, רמת הבטיחות של כלי הרכב מתוכננת להיות הגבוהה ביותר בקטגוריה של קוואדרו סייקל ובדגמים הסדרתיים יותקנו כריות אוויר ובעתיד הכלים יישלחו למבחני ריסוק. “מדובר בכלי רכב שמטרתם נסיעה עירונית שבה המהירות הממוצעת פחות מ-20 קמ”ש ומכאן שאין מקום להעמיס אותם בטכנולוגיה של בטיחות כמו במכוניות רגילות, מה שיהפוך אותן למורכבות ויקרות יותר לרכישה ולתחזוקה” אמר ד”ר אסף פורמוזה.

דגם אבטיפוס ראשון יוצר בשנת 2017 לאחר יותר משלוש שנים של מחקר ופיתוח. אורכו של הקוואדרו סייקל החדש  2.49 מטר, רוחבו (במצב "פתוח" בעת נסיעה מהירה) הוא 1.40 מטרים והוא מסוגל להתכווץ לרוחב 1 מטר, כרוחבו של אופנוע. רוחב תא הנוסעים קבוע, ואינו מושפע משינוי רוחב הבסיס והוא מסוגל לנוע במהירות מרבית של 90 קמ”ש כאשר הגלגלים פתוחים למקסימום לטווח נסיעה של 180 ק”מ (120 עם מזגן) בין הטעינות.

(צילום: יח"צ)
(צילום: יח"צ)