אם אנחנו רוצים לקבל תמונה מייצגת לביקוש עבור רכב חשמלי, כדאי לחטט בנתוני המסירות של השוק האיטלקי, שהינו הרביעי בגודלו ביבשת המערבית. במחצית הראשונה של 2021 נמכרו באיטליה כמעט פי 4 יותר מכוניות חשמליות מהתקופה המקבילה בשנה הקודמת. המשמעות היא, כי מכירות רכבי חשמל ופלאג-אין קרובים לגזול נתח דו-ספרתי מכלל מכירות הרכב באיטליה. אלה נתונים שמסמנים שינוי יסודי בהרגלי הצריכה, אך כשנכנסים לטבלאות גם מתגלה מי מובילה אותו: המכונית החשמלית הנמכרת באיטליה היא ה-500e - ובפער עצום. רק בחודש יוני התגלגלה ליותר מ-5,500 נהגים, כאשר במקום השני סמארט פור-טו (כן, האיטלקים מעריצים אותה) ובמקום השלישי רנו זואי. טסלה מודל 3 מדורגת במקום הרביעי עם 3,400 מסירות.
פיאט שואבת הרבה בטחון מצמיחתה של ה-500e שאף הושקה בישראל ממש לאחרונה (הראשונה לעשות כך מחוץ לאירופה). כעת מביטים 'סטלנטיס', תאגיד האב של פיאט למימוש חלק מהחלומות הגנוזים שלהם ורוצים לשוב אל פלח B, שלפחות מבחינתם התמוסס לגמרי אחרי פרישת פונטו בשנת 2018. סטלנטיס הודיעה על כך בפרסום התוצאות הכספיות למחצית הראשונה של 2021 ב-3 באוגוסט, כאשר מיד לאחר מכן ציין המנהל, קרלוס טאוורס כי הדגמים החדשים של פיאט יהיו "מחושמלים וחשמליים" על בסיס סיוע טכנולוגי מפיג'ו-סיטרואן (ספציפית מדברים על הרצפה המודולארית). זאת כאמור, במסגרת אסטרטגיה משותפת לכל הקבוצה שהוכרזה בתחילת השנה.
פיאט פונטו (1993-2018) היא אבן דרך בתעשייה המקומית ונכנסה בהצלחה לנעליה של האונו. מאחוריה 25 שנות ייצור ויותר מ-9 מיליון יחידות ואינספור מהדורות; מכונית קומפקטית של ארבעה מטרים מקצה לקצה תמיד תהווה פתרון אידיאלי לעיירות האיטלקיות הציוריות, גם אם בסופו של דבר הכותר Punto יתנוסס על ג'יפון מסוגנן. בסטלנטיס אומרים כי היא תחזור בתחילת 2023 עם סוללה חדישה וטווח נסיעה שימושי (סביבות 350-400 ק"מ עד התרוקנות). בתוך כך, טאוורס דיבר במפורש על חשמל ומחושמל, ולכן סביר שהפונטו עשויה להצטייד גם בפלאג-אין או היברידי-קל.
טאוורס דיבר גם על מערכת היחסים הטעונה עם האיגודים המקצועיים באיטליה, והקדיש את עיקר הדברים למפעל הגדול בטרמולי עליו תשען פיאט לייצור מכוניות חשמליות: "באיטליה פתחנו בדיאלוג בונה עם האיגודים המקצועיים וכמעט כולם הבינו את גודל השעה. הסברנו שאם נשמור על הסטטוס קוו אנחנו נקלע לצרות. עלינו להגיע ליעדים מתוקנים של פליטת CO2". לאחר מכן הוסיף המנהל הפורטוגלי: "אם נלך בנחישות ומהירות לקראת חישמול, העלויות יגדלו ב 40%. נצטרך לספוג אותם עד שנת 2025, אך יש למצוא את ההפחתות בכל המגזרים. הדרך הטובה ביותר להגן על החברה היא הסתגלות למציאות החדשה".
התובלה היבשתית של פיאט גם היא חלק אינטגרלי מביסוס המהפכה החשמלית נוכח התפוצה שלהם ברחבי אירופה. מותג הרכב המסחרי הקל פיאט 'פרופסיונל' כבר בעיצומה של הדחיפה לחשמול, כמו למשל עם הדוקאטו החשמלי לו טווח נסיעה עירוני של 370 קילומטרים ו-280 קילומטרים מחוץ לעיר. אליו יצטרפו בשנת 2022 שני טנדרים נוספים, מונעים גם הם על סוללות.