החיוך חזר. אחד הסיפורים המרתקים, אם לא המשמעותיים ביותר באולימפיאדת טוקיו, זכה היום (שלישי) לסוף טוב. סימון ביילס, המתעמלת האומנותית הבכירה בעולם, ומי שנחשבת בעיני רבים לגדולה בהיסטוריה, יוצאת מהמשחקים האולימפיים שייזכרו לעד כאלו שהציפו מחדש את הדיון בנוגע לעומס המנטלי של ספורטאים, עם מדליית ארד בתרגיל הקורה. גואן צ'נצ'ן הסינית בת ה-16 קטפה את הזהב.
זה סיפור שקשה היה להתנתק ממנו. ביילס, שסחפה את העולם בשנים האחרונות בזכות ניפוץ כל תקרת זכוכית אפשרית באחד הענפים התובעניים ביותר שיש, הפכה לסמל ההתעמלות האומנותית. אך בפתיחת המשחקים האולימפיים, משהו השתבש אצל האמריקנית בת ה-24. המתעמלת, שהרגילה אותנו לביצועים שהציתו את הדימיון של כל צופה נייטרלי, החלה להראות סימנים מדאיגים.
אחרי מספר תרגילים שלא עמדו בקנה אחד עם יכולותיה הפנומליות, פרשה האמריקנית מהמשך השתתפותה בטורניר ופתחה את הצוהר לאינספור דיונים בנוגע לבריאותה הפיזית, הנפשית והמנטלית. אך אתמול הודיעה במפתיע המתעמלת כי בכוונתה להשתתף בגמר הקורה ושלחה את העולם לציפייה לקראת מה שהתרחש היום.
עם מעמסה עצומה על גבה הצנום, עלתה ביילס אל הקורה ולרגעים הזכירה לכולנו מאיזה חומר היא עשויה - אנושי. למרות תרגיל טוב, קשה היה לפספס את הלחץ בפניה של בת ה-24, שקיבלה לבסוף את הציון 14.000 שהספיק לה לארד. זוהי המדליה האולימפית השביעית שלה וה-37 בסך הכל.
אם ננסה להתחבר לסיטואציה, אפשר לומר שהארד עושה חסד גדול עם ביילס. נראה כי האושר הגדול בעיניה למשמע התוצאות הוריד הרים של לחץ מגופה. באיזשהו מקום, אי הזכייה בזהב היא התוצאה הטובה ביותר שיכולה היתה לבקש האמריקנית, שהוכיחה לכולם: "אני אנושית".
אך לא רק ביילס היתה היום בגמר בטוקיו. כי מתחת למעטה הדרמטי של הארד של האמריקנית, ישנו סיפור לא פחות מדהים. עוד לפני שסיימה גיל תיכון, גואן צ'נצ'ן בת ה-16 הסינית גרפה מדליית זהב פנומנלית עם תרגיל נפלא על הקורה וציון של 14.633.
למרות שסומנה כאחת הפייבוריטיות לזכייה, קשה להתעלם מההישג המופלא של צ'נצ'ן, שגרפה תואר אולימפי ראשון בקריירה הקצרה שלה. אגב, שיז'ינג טאנג, גם כן סינית ש"מבוגרת" מבת ארצה זוכת הזהב בשנתיים בלבד, קטפה את מדליית הכסף בזכות 14.233.
צפו בתרגיל של גואן צ'נצ'ן בת ה-16 שזיכה אותה במדליית הזהב --->