המירוץ לחשמל בעיצומו. ובכל זאת, באאודי עדיין יש מקום למכונית ספורט נטולת סוללה. היצרן הגרמני חשף את דגם הספורט-קצה RS 3 החדש, המופיע לראשונה בגרסת ארבע וחמש דלתות (סדאן) שגם מאמת (למרבה המזל) את המשך דרכם של 5 הצילינדרים ומציג תכונות חדשות מבחינת תיבת הילוכים ושלדה. ההזמנות באירופה נפתחות כבר באוגוסט עם משלוחים צפויים בחורף והמחירים יחלו ב-60,000 אירו בגרמניה.
הלב הפועם של ה-RS 3 שומר על הסממנים הטכנולוגיים שלו והמבנה של הדור היוצא, כלומר 2.5 TFSI טורבו 5 צילינדרים. בניגוד לתחזיות ושמועות, ההספק המרבי נשאר יציב על 400 כ"ס, אך המומנט גדל ל -51 קג"מ והתגובה השתפרה עוד יותר בתחתית רצועת הכוח, ואת למרות הגבלות מחמירות יותר על תקני הפליטה שמשפיעים על חלק מהפרמטרים שלה. המומנט זמין כעת החל ב-2,250 ועד 5,600 סל"ד, בעוד המנתק מוגדר ב- 7,000 סל"ד.
תיבת ההילוכים היא דו-מצמדית DSG שבע מהירויות בשילוב עם הנעה לכל הגלגלים (קוואטרו)) קלאסית באאודי, והביצועים הם ברמה הגבוהה ביותר במשפחה הזו: 3.8 שניות להעפיל ל-100 קמ"ש ועד 250 קמ"ש מבוקרים אלקטרונית. כאופציה ניתן להעלות את הערכים ל-280 קמ"ש, ואילו חבילת ה- RS הדינמית עם בלמים קרמיים 380 מ"מ (במשקל מופחת של 10 ק"ג) מאפשרת לעלות עד 290 קמ"ש. מערכת הבלימה הסטנדרטית שופרה במקביל עם שש בוכנות לקליפר, שכן היא מאמצת כעת דיסקים קדמיים 375 מ"מ ודיסקים אחוריים 310 מ"מ ומערכת קירור עם זרימת אוויר מוגברת של 20%.
הנוסחה של ה-RS3 מורכבת על תשתית אווירודינמית שנתפרה לה באופן בלעדי - אלמנטים שמסגירים את זהותה ביחס ל-S3 הרגועה יותר שמסתפקת רק ב-310 כ"ס. הפגושים והמסגרת ספציפיים עבורה, בקשתות הגלגלים הקדמיים יש חריצי אוויר והמפשקים מלפנים הורחבו ב-33 מ"מ, לעומת 10 מ"מ נוספים בציר האחורי. גלגלי סגסוגת 19 אינץ' זמינים כסטנדרט ואילו לראשונה ישנם צמיגי 'סליק' (חלקים) למחצה באדיבות פירלי. חלל הפנים שופע אווירה ספורטיבית, מציע ממשק ווירטואלי מסורתי באאודי בגודל 12.3 אינץ' עם גרפיקה של RS ו- מערכת מדיה ראשית בגודל 10.1 אינץ' עם צג RS מובחן ומושבי ספורט. עוד בצד הקוסמטי להגה ה- RS Sport יש בסיס שטוח ולחצן ייעודי למצב RS כדי לתפעל את מצבי הנהיגה וכן קיימת כאופציה תצוגה עלית ותקרה שחורה לדגם הסדאן.
למי שרוצה ביצועים מקסימליים על המסלול, מוקדש מצב ה- RS Performance Mode המשלב מנוע, תיבת הילוכים וכיול נפרד בבולמים כדי להפוך את המכונית לניטרלית ופחות רגישה לבקרות יציבות ומשיכה. שני המצבים החדשים הללו הם חלק מאאודי 'דרייב סלקט' יחד שאר הפונקציות המוכרות: נוחות, אוטומטי, דינמי ו- RS אינדיבידואל וכן מצב דריפט. מתלי ה- RS Sport Plus בשליטה אלקטרונית מוצעים כאופציה וכוללים שלושה פרופילים, בעוד שכל הגרסאות מגיעות כסטנדרט עם מתלים מונמכים בסנטימטר. פרט לכך, כל האלמנטים של דינמיקת הרכב מנוהלים על ידי מחשב שכויל מחדש: זהו ה- mVDC, שמסנכרן התערבות של כל אלמנט בודד כדי לחדד את תגובותיה.
את ה-RS3 נראה בישראל עוד בשנה הנוכחית, במהלך רבעון 4 כך מסרה היבואנית צ'מפיון מוטורס ל'עולם הרכב'. ייתכן בהחלט שזו תהיה הפעם האחרונה שלה עם יחידת הכוח החזקה ביותר בהסטוריה של משפחת ה-A3.