מקסימום ביצועים בקאיין קופה

הגרמנים מציגים את מהדורת ה-GT השרירית של הקרוסאובר המפואר, בלי תוספת היברידית

ניר בן טובים

תגיות: פורשה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מה יקרה אם פורשה ישלחו את קאיין טורבו קופה לחדר הכושר למקצה אימונים מפרך? התשובה תהיה ה- Cayenne Turbo GT, קרוסאובר כפוף תקרה, מפואר, מאומן היטב, שמבחינת הספק אמור להיות במקום השני אחרי S E-Hybrid אבל בדיקה פרטנית יותר משקפת כי הוא מתעלה עליו כמעט בכל דבר.

לפחות על הנייר הנתונים שפורשה בישלה לקאיין טורבו GT מעוררי השתאות. כבר היה ידוע שגרסת הצמרת הזו מגיעה ושהיא תהיה די מהירה אך כעת מתבהרת התמונה במלואה; בדיוק כמו לטורבו, גם לטורבו GT יש מנוע בנפח 4.0 V8 ביטורבו, אבל שם מסתיימת ההשוואה בין האחיות. פורשה כיילה מחדש בין היתר את מערכת היניקה, גל הארכובה, הטורבו והמזרקים. חלקים בסיסיים כמו מוטות חיבור, בוכנות ושרשרת תזמון חוזקו גם כן. הודות להתערבויות אלה, ה-V8 מספק כעת 640 כ"ס ומומנט של 87 קג"מ.

ההספק גבוה ב-90 כ"ס מדגם הטורבו הבסיסי אך בגלל היעדר תמיכה חשמלית, הוא עדיין חסר 40 כ"ס מהטורבו S e-hybrid. עם זאת, האחרון מפצה על העדר הסוסים בפרמטרים אחרים - במיוחד בשל משקלו הנמוך יותר. הוא מאיץ למאה קמ"ש תוך 3.3 שניות ומהירותו המרבית היא 300 קמ"ש = קיזוז של של 0.6 שניות וב-5 קמ"ש מהיר יותר בישורת מהטורבו S.  

ירידה לרזולוציות קצת יותר חדות, מגלה שהמשקל של קאיין טורבו GT הוא 2,295 קילו. זה הופך אותו לקל יותר ב-20 קילוגרם מהטורבו קופה ו -315 קילוגרם קל יותר מהטורבו S E-Hybrid Coupé. בנוסף לשינויים שאוזכרו קודם לכן, טורבו GT מצויד מערכת פליטה חדשה מטיטניום, הבאה לידי ביטוי בדמות שני הפתחים הענקיים הממורכזים מתחת לפגוש האחורי.

קאיין טורבו GT לא רק חזק יותר, אלא שהטיפול בו צריך להעביר מסר מובחן לשוחרי הנהיגה. רכב הכביש-שטח מצויד בצמיגי Pirelli P Zero Corsa שפותחו במיוחד עבור הדגם ופורשה גם שינתה תכונות ממוחשבות של מערכת ה- PDCC וניהול מערכת המשיכה של הרכב (PTM). פורשה מוספים כי זמני החלפת ההילוכים ב-Tiptronic S עם שמונה הילוכים הפכו קצרים יותר מבעבר לטובת שיפור חווית הנהיגה; שיא נורבורגרינג של 7 דקות ו -38 שניות נותן אינדיקציה טובה ליכולת הדינמית שלו.

פנים הטורבו GT מאופיין בארבעה מושבים, מתוכם מושבי הספורט הסטנדרטיים מלפנים מתכווננים בשמונה אופנים. כהרגלה בקודש, פורשה עשתה שימוש נרחב באלקנטרה על המושבים, ההגה, התעלה המרכזית ולוח המחוונים. ניתן להגדיר גוונים מנוגדים בתמת 'Neodyme' או 'Arctic Grey'. כדי להשלים האווירה, ההגה מגיע עם סימון צהוב בשעה 12 כמו ברכבי מירוץ תקניים.

המחיר של קאיין טורבו GT הוא 276,500 יורו, כלומר פורשה מכוונית ישירות אל למבורגיני אורוס 650 כ"ס, שעולה 278,844 יורו. בסוף ספטמבר הקאיין יתחיל הפצה נרחבת, מאוחר יותר גם דרך אפיקי היבואנית המקומית בישראל, 'אורכיד ספורטס קארס'.