הונדה סיוויק, עכשיו גם האצ'בק

הדור החדש של שנת 2022 משלב מראה מאופק יותר, אך שימושי ומצויד במנועים היברידיים חסכוניים ואפילו אופציה לתיבה ידנית

ניר בן טובים

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אחרי שהונדה חתמה את הופעת הבכורה של הסיוויק סדאן, דור 11, המיועדת במיוחד לשוק האמריקני היא מתפנה כעת ליבשת המערבית ומציגה את מרכב ההאצ'בק 5-דלתות שעתיד להיות פופולרי יותר באירופה, ובמידה מסוימת גם בחלקים מסוימים במזרח התיכון ופה אצלנו בשכונה הקטנה.

הונדה תחל להפיץ את הסיוויק האצ'בק ב-2022. הונדה מתכוונת למכור רק דגמים מחושמלים באירופה מסוף שנת 2022 ולכן היא תגיע לשוק רק עם מערכת הנעה היברידית: eHEV. לג'אז החדש ול-CR-V הנוכחיים כבר יש טכנולוגיה כזו, אם כי הונדה שומרת על המפרט המדויק תחת ערפול. בארצות הברית הסיוויק החדשה מגיעה עם מנוע בנזין i-VTEC 2.0 בעל ארבעה צילינדרים אטמוספרי 160 כ"ס ועם 182 כ"ס מחולצים ממנוע 1.5 טורבו עם 25 קג"מ. החיבור יהיה ברוב הדגמים לתיבת הילוכים רציפה, אך חבילות 'ספורט' תהיינה זמינות גם עם תיבת 6-מהירויות ידנית. את מקור הכוח האחרון אנחנו כבר מכירים מהסיוויק היוצאת, אבל עדיין לא ידוע מתי תתברג מעליה מהדורת TYPE R מושחזת.

העיצוב של הונדה סיוויק החדשה מתכתב עם הסדאן ופחות עם הדגם היוצא שהתהדר בזוויות חדות ומרכב מוחצן. הונדה מוותרים על קמטים בולטים, קווים ספורטיביים ופתחי יניקה עצומים ומאמצים מראה עגלגל יותר ורגוע. גם הפנסים האחוריים הבולטים בצורת C והספוילר האחורי המחלק את החלון האחורי לשני חלקים לא חוזרים בסיוויק 5-דלתות החדשה. חזית הסיוויק חולקת קווי דמיון לאקורד האמריקני,ת והתאורה האחורית היא מסוג לד ומגובשת באמצעות קורת תאורה המחברת בין שני הצדדים.  

כמו הסדאן, גם לסיוויק האצ'בק בסיס גלגלים של 2.74 מטר. אורך האצ'בק 4.55 מטר וגובהו 1.41 מטר. כלומר, בסיס הגלגלים גדל ב-4 סנטימטרים בהשוואה לסיוויק האצ'בק הנוכחית והיא קצת גבוהה ורחבה יותר. הונדה טוענת שבוצעו שינויים דינמיים, כך שהדור החדש של הסיוויק האצ'בק נוקשה ב-19%, וכך נראה שהמכונית מחזירה לעצמה חלק מהחדות המסורתית גם בזכות שדרוגים בכיול הבולמים וההיגוי.  

גם פנים הסיוויק האצ'בק החדשה שונה מאוד מזה של הדגם הנוכחי. בדיוק כמו המהפכה השקטה מבחוץ, השלד והתרכובות נראים הרבה יותר עדכניים, ולכן הבחירה בקו מינימליסטי דווקא הולם אותה (פחות משטחים מתפצלים וחומרים לא אחידים). על גבי לוח המחוונים נמצא מסך האינפורמציה, יחידה שקוטרה 7 אינץ' עם אופציה של 9 אינץ'. מאחורי ההגה לוח מחוונים דיגיטלי טיפוסי, אולם עדיין בולטת כאן תמה שחורה עם רצועות כרום המשתרעות על סביבת העבודה.

ברמת הבטיחות, אם להקיש מדגם הסדאן, גם ה-5 דלתות מגיע כסטנדרט עם Traffic Jam Assist ועם עשר כריות אוויר ושלל אמצעי הגנה אקטיביים. פרטים מדויקים של הונדה סיוויק האצ'בק לאירופה יגיעו לקראת השקתה בשוק בסתיו השנה הבאה. גם בישראל לא סביר שנראה אותה לפני 2022.