טויוטה אולי יצרה את הרושם שהיא "מחושמלת" מקצה לקצה, קל וחומר כמותג דומיננטי שבישר את המהפכה ההיברידית בכלי רכב פרטיים עוד בשלהי שנות ה-90. אבל בכל הקשור לטכנולוגיה חשמלית 100%, היא עדיין נוקטת במסלול שמרני, מחושב ומדורג ואינה נגררת אחרי יצרנים שהכריזו שהמהפכה החשמלית בדלת ומנועי הבערה הגיעו לקיצם. היא שבה ומחדדת את גישתה ה"רב-טכנולוגית" לאתגרי האנרגיה של מחר כדי שהלקוחות לא ירגישו שנכפה עליהם לאמץ הנעה אלטרנטיבית.
במסגרת אסיפת בעלי המניות, דחתה החברה היפנית את הביקורת שנמתחה מצד משקיעים על העמדות שננקטו על ידי נשיאה אקיו טויודה, שיצא נגד האמירה שהרכב החשמלי יהיה הבורג המרכזי בתעשייה. לטויוטה, למעשה, אין שום כוונה לבטל את המנועים התרמיים, שכן אלה אינם עתידים להעלם ולכן היא מבטיחה שלכל שיטת הינע יהיה ייצוג הולם בקו הדגמים שלה.
היצרן מבטיח כי במשך 30 השנים הבאות, סגל הדגמים יכלול מספר חלופות ראויות ומכל סוג: "מוקדם להתמקד רק באופציה אחת בלבד", אמר סגן הנשיא שיגקי תרשי, ומגיב לבעלי המניות מדוע היצרנית המובילה בעולם הולכת בדרך חשמלית שונה ממתחרותיה, שרובן מכריזות על פרידה ממכוניות בעירה פנימית בין 2030 ו -2040 ללא חרטה ומבלי להבין את התמונה במלואה.
תרשי הוסיף כי בשנים שיובילו לשנת 2050, יצוצו כמה אפשרויות - כולל תאי דלק היברידיים ומימן, ואלה יצטרכו להתחרות אחד בשני בכדי לתת לחברה את היכולת לבחור בחלופה הטובה ביותר, אך תמיד יש לקחת בחשבון העדפות שוק. "יש אנשים שאוהבים רכבים חשמליים עם סוללות, אך אחרים לא מוצאים את הטכנולוגיות הנוכחיות במחיר סביר. בסופו של דבר, מה שחשוב הוא מה הלקוחות בוחרים", אמר מסאקו מאידה, מנהל הטכנולוגיה הראשי.
למנהלי טויוטה יש גם ספקות לגבי ההשפעה האמיתית של מכוניות מונעות סוללות בהפחתת פליטת זיהום, ולכן הם מתכוונים לבחון לעומק את כל שיטות הייצור בראיה היקפית, או "360 מעלות" כפי שתיארו זאת בכיריה. בה בעת, הם מכינים את הקרקע להזנקת הרכב החשמלי הראשון בתולדות המותג בשיתוף סובארו שיצא לכבישים בשנה הקרובה.