האם זה השם החדש ל-SUV באלפא רומיאו?

המותג האיטלקי בוחן כותרים חדשים במקום 'ברנרו' במשפחת הקרוסאוברים. מה על הפרק?

ניר בן טובים

תגיות: אלפא רומיאו

Getting your Trinity Audio player ready...
אלפא רומיאו טונאלה. אושר סופית. מה יהיה לצידו?
אלפא רומיאו טונאלה. אושר סופית. מה יהיה לצידו?
שנה גודל פונט א א א א

העתיד של אלפא רומיאו כרוך סביב שני קרוסאוברים חדשים: טונאלה, ודגם מסתורי נוסף הנובע מהצנרת הטכנולוגית בסטלנטיס. ה-B-SUV הנדון של אלפא ייוולד בפולין, במפעל Tychy, נקודת מפנה מעניינת שכן מעולם לא ייצרו אלפא מכונית מחוץ לגבולות המדינה. מה שיהיה הדגם השלישי עם מרווח גחון מוגבה עשוי להיקרא אלפא רומיאו 'פאלדה', ולא 'ברנרו' כפי שדווח בכמה הזדמנויות בחודשים האחרונים.

שניהם מזוהים עם ציוני דרך גאוגרפים, או במקרה המונח לפניהם מעברי הרים ((Passo delle Palade). האלפא רומיאו החדש צפוי לנצל את פלטפורמת ה-eCMP של PSA, שכבר היוותה בסיס למספר מכוניות רגילות ורכבי כביש שטח מהצד הצרפתי והגרמני, כולל פיג'ו 208 ו-2008, DS 3 קרוסבק ואופל קורסה ומוקה. בדיוק כמו עם הגרסה החשמלית לקרוסאובר של פיג'ו, הפרשנות של אלפא עתידה לחלוק עימם מכללים ומנועים. למעשה, 'פאלדה' לא יהיה רק ​​רכב ה-SUV השלישי של אלפא רומיאו אלא גם הדגם החשמלי המלא הראשון של אלפא רומיאו. המנוע הוכשר לחלץ 134 כ"ס, יחד עם הנעה קדמית או הנעה לכל הגלגלים בגרסאות הבסיסיות.

כולם מוזנים על ידי סוללת 50 קילוואט שאוצרת טווח נסיעה של 320 ק"מ. זו גם הייתה הבחירה של ז'אן-פיליפ אימפראטו, מנכ"ל אלפא שביקש כוח וביצועים מוגדלים לעומת ההגרסה ההיברידית של טונלה. דרישה זו מאמתת שגם במקרה של פאלדה, אלפא רומיאו תוכל לבחור בפתרון דינמי מושחז יחסית, אולי בשילוב עם הנעה אחורית עם שניי מנועים חשמליים, אחד לכל ציר.

נצטרך להמתין עד 2023 כדי לראות את הקרוסאובר החדש של אלפא רומיאו על הכביש, אם כי השנה נוכל לקבל אינדיקציות קונקרטיות לגבי הכותר שלו: Palade או Brennero זה לא ממש משנה, אם בסופו של דבר הוא לא יצליח לגלגל הכנסות משמעותיות ולייצב את הקרקע הרגישה תחת רגלי האיטלקים.