אלפא ג'וליה ואלפא סטלביו, הסוף קרוב

בעלת הבית החדשה של אלפא רומאו לא רואה טעם להמשיך עם הדגמים הללו

בועז קורפל
בועז קורפל

תגיות: אלפא רומיאו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א
היו לא מעט ספקנים ופסימיסטים מבין מעריצי המותג אלפא רומאו שחששו כי המיזוג של פיאט-קרייזלר עם PSA עלול להביא איתו בשורות רעות והם כנראה צדקו לגמרי. החיבור המותגי החדש שנקרא "סטלנטיס" הביא שינויים בעמדות הניהול והבוס החדש של אלפא רומאו הוא ז'אן-פיליפ אימפראטו שניהל את המותג פיג'ו ולאחרונה עזב את תפקידו לטובת לינדה ג'ונס והוא עצמו עבר למנכ"ל את אלפא רומאו. אימפראטו כינס מסיבת עיתונאים סביב שילחן עגול עם שיחה פתוחה בינו לבין התקשורת ושם הוא זרק את הפצצה אודות האפשרות ששני הדגמים החזקים של אלפא רומאו יחדלו מייצור. על מי מדובר? אלפא רומאו ג'וליה ואלפא רומאו סטלביו.
 
הדגמים הנ"ל יוחלפו בשני דגמים חדשים שייבנו על פלטפורמת STLA Large החדשה ובנוסף הוא בישר כי הדגמים של אלפא יעברו חשמול ברמה מלאה או חלקית בקרוב. ההודעה בעצם מבשרת כי תם עידן פלטפורמת ג'ורג'יו המוכרת שעליה בנויות המכוניות הנוכחיות וזה אומר כי הנעה האחורית והכפולה של אלפא רומאו עומדות למות ובמקומן נקבל מכוניות בהנעה קדמית או בהנעה חשמלית כפולה. תכנית הפעולה החדשה מחליפה את תכנית החומש של סרג'יו מרקיאונה שקבע כי המותג האיטלקי ישווק לא פחות מ-8 דגמים חדשים עד 2018 והמכירות תוכננו ל-400,000 מכוניות בשנה במקום 74,000 מכוניות שנמכרו בשנת 2013.
 

אימפראטו אמר במסיבת העיתונאים כי PSA מכינים תכנית חומש חדשה לאלפא רומאו אחרי השקעה של 800 מיליון יורו בשנתיים האחרונות במטרה לנצל את התקציב וההשקעה ולהתאים את המוצרים החדשים לפלטפורמות ולמנועים של התאגיד האירופאי-אמריקאי הענק. הוא לא אמר מתי ההנהלה מתוכננת להתכנס ולאשר את התכנית החדשה, אך לכולם ברור כי הכיוון של אלפא רומאו הוא לעולמות החשמל ולדגמים חדשים בשנים הבאות.