יונדאי i20 החדשה בישראל

גדולה יותר, טכנולוגית ובטיחותית. הדור החדש של הסופר מיני מדרום קוריאה נחת בארץ

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית מותג יונדאי לישראל קבוצת כלמוביל הציגה היום (שלישי) במסגרת אירוע מקומי בשפיים את הדור השלישי של i20, הסופר מיני המבוקשת של היצרן הדרום קוריאני. ההבדלים בין הדורות גדולים ואלה ובאים לידי ביטוי בעיצוב חיצוני בוגר יותר ודינמי, מרחבים שהוגדלו, בטיחות משופרת ומנועים מתוחכמים יותר ביחס לקודמיהם. מהיבואנית נמסר כי 60 אלף יחידות של ה-i20 הגיעו ללקוחות בישראל מאז החל שיווקה.

ה-i20 החדשה שהוצגה רשמית לפני למעלה משנה (בהשקה מקוונת) מבוססת על רצפת K משותפת לדגמים כמו קיה סלטוס בין השאר. מבחינת נראות היא נוטשת את המרכב העגול והמזדקן שמלווה אותה מאז 2008 ומאמצת מרכב רבוע יותר וזוויתי עם פנסים גדולים בחזית וקורת תאורה מאחור שזולגת לדלת תא המטען בצידיו.

הפרופרוציות החדשות משליכות גם על המרחבים הפנימיים והסרחים ואמורים להוות שדרוג יסודי בתחום השימושיות והחלל בין השורה הראשונה לשניה; היא ארוכה יותר מהדור השני, רחבה יותר ב-4 סנטימטרים, בסיס הגלגלים הוגדל בסנטימטר וגובה התקרה קוצץ מעט ב-2.5 סנטימטרים. תא המטען סטנדרטי לקבוצה הזו עם 352 ליטרים (תוספת של כ-51 ל').  

גם בפנים הסיפור דומה, ובעיקר מיישר קו עם פילוסופיית העיצוב של הטוסון החדש (בשבועות הקרובים בישראל); גלגל הגה עם שני חישורים, טקסטורות במרקם מעט אכותי יותר ומערכת מוניטורים עדכנית בהתאם לחבילות האבזור. אלה נחלקות בין intense הבסיסית, prime ו-prime plus, חבילת prestige, חבילת Supreme ו-Supreme plus. בציוד התקני מערכת מדיה 8 אינץ' במפלס העליון, ממשקי אפל, אנדרויד, מערכת שמע ששה רמקולים, בקרת שיוט, חיישני חניה מקוריים ומערכת מובילאיי (גרסה המיועדת בעיקר לציי רכב). בדגם המכוון לשוק הפרטי (Prime ומעלה) מקבלים בנוסף לכל אלה מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות: בלימה אוטונומית, מניעת סטיה מנתיב, תאורה אדפטיבית ועוד. חבילת 'פלוס' של אבזור Prime מוסיפה גוון שחור מיוחד, בעוד דגם ה-Prestige מעודכן גם ב-פנסי איתות בגוף מראות הצד, חישוקי סגסוגת 16 אינץ' ותא אחסנה קדמי (משענת יד).

דגמי ה-Superme הבכירים מגיעים עם בקרת שיוט אדפטיבית, קיפול מראות חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישן גשם, בקרת אקלים דיגיטלית ומערכת מרכוז נתיב מתקדמת. דגם ה-Plus המתלבש על חבילה זו משודרג עם פיקוח על שטח "מת" במראות הצד ומערכת התרעה ובלימה אוטומטית בעת נסיעה לאחור.

את הכוח מקבלת ה-i20 ממנוע 1.0 ל' טורבו בנזין, וזהו המנוע היחיד המוצע במשפחה בשלב זה. ההספק המרבי עומד על 100 כ"ס ו-17.5 קג"מ הזמינים מ-,1500 סל"ד. החיבור הוא לתיבת 7-מהירויות דו-מצמדית המאיצה את המכונית ל-100 קמ"ש ב-10.4 שניות. צריכת הדלק הממוצעת היא 17 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.

המחירים בישראל:

דגם intense תמורת 100 אלף שקלים.

דגם Prime תמורת 105 אלף שקלים

דגם Prime plus תמורת 107 אלף שקלים

דגם Prestige תמורת 105 אלף שקלים

דגם Supreme תמורת 110 אלף שקלים

דגם Supreme פלוס תמורת 114 אלף שקלים.