חותמת ייצור לקופרה טווסקאן

ה-SUV הספורטיבי יהיה 100% חשמלי ועם שפת עיצוב חדשה. אבל זה לא יקרה בעוד שבוע

ניר בן טובים

תגיות: סיאט

Getting your Trinity Audio player ready...
קופרה טווסקאן קונספט בתערוכת פרנקפורט 2019
קופרה טווסקאן קונספט בתערוכת פרנקפורט 2019
שנה גודל פונט א א א א

ווין גריפית', מנהל מותג Cupra העולמי רמז לפני חודשים אחדים ש-הטווסקאן (Tavascan) קרוסאובר שקרוי על שם עיירת נופש בספרד נמצא "גבוה בסדר העדיפויות" שלו, ומשאלת הלב של כל המעורבים היא שהמיזם יתממש ולא יקבר במגירות. ובכן, בימים האחרונים נראה שסיאט נענו לבקשתו (על רקע הכרזה על רכב חשמלי ראשון עבורם ב-2025) והם עתידים להפיק גרסת ייצור של הטווסקאן SUV במהלך השנתיים הקרובות, ואם להיות יותר ספציפיים נוקבים הספרדים בשנת 2024 כתאריך ההשקה הרשמי.

הטווקסאן יהיה הרכב השלישי של מותג קופרה אחרי קופרה Born, המקביל של פולקסווגן ID.3 כשלפניהם הפורמנטור הקונבציונלי שכבר נחת בישראל. הוא יבוסס על רצפת ה-MEB החשמלית של פולקסווגן ויופרד מדגמים זהים לו מבחינה טכנולוגית כמו סקודה אנייק או פולקסווגן ID.4 על ידי סממנים ספורטיביים ואופי הרבה יותר טמפרמנטי בהתאם לרוח הצעירה של המותג הדינמי.

המשמעות היא שקופרה תכייל אותו לנהיגה מושחזת, ואפשר להמר די בבטחה שבגרסאות החזקות שלו יהיה מצויד בשני מנועים חשמליים המפיקים לפחות 300 כ"ס ומעלה בהזנת סוללת 77 קווטש שצריכה לספק לו טווח נסיעה של כ-450 קילומטרים בין טעינות והאצה ל-100 קמ"ש ב-6.4 שניות. סביר שקופרה עשויה לשווק מהדורות מוחלשות עם 200 כ"ס כדי להנגיש את הכניסה למשפחת טווסקאן, אבל על זה עוד מוקדם מאוד לדבר בשלב הנוכחי.  

בדומה לקופרה בורן, התמונות של מכונית הקונספט לא תהיינה מנותקות ויזואלית מהדגם הסדרתי. במותג הספרדי ימשיכו להפריד בין עיצובי Seat ל-Cupra בשנים הקרובות ונראה שהכוון הוא יותר עגלגל ושדוף, עם מעט סרחים בשני הקצוות ותאורת LED מתוחכמת. תא הנוסעים גם הוא יהווה קפיצת מדרגה לעומת הדור הנוכחי עם הסרה של מתגים פיזיים רבים לטובת הטמעה במוניטור מרכזי רחב 13.3 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי מלא בגודל 12.2 אינץ'.

 קופרה תייצר את טווסקאן במפעל הראשי בברצלונה החל בשנת 2024. בגרמניה מעריכים שמחירו ינוע בסביבות ה-60 אלף יורו.