רקטת-סטיישן: פורשה טייקן קרוס-טוריסמו

פורשה מרחיבה את משפחת הטייקן החשמלית עם מרכב סטיישן מחוטב ויכולת עבירות קלילה

ניר בן טובים

תגיות: פורשה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מאז שפורשה הציגה את ה-מישן E קרוס-טוריסמו קונספט ב-2018, דגם האב-טיפוס של הטייקן, היה מובן לכל המעורבים במיזם שהיא לא תמתין הרבה זמן על הגדר ותהווה את הגשר למהדורות הבאות. היא יוצאת בימים אלה לדרך עם חשיפת דגם ה-קרוס-טוריסמו הסדרתי שמובחן מהטייקן סדאן לא רק בצורה אלא אפילו במרווח הגחון, מה שלכאורה יאפשר לקחת אותה גם לדרכי עפר ושבילים סלולים היטב, בזהירות הנדרשת. 

הקרוס-טוריסמו מעוצבת עם פרופיל סטיישן-טורר קלאסי, הבא לידי ביטוי בתקרה אחורית כפופה ועכוז מתעגל ומחובר עם קורת תאורה דיגטלית. היא כמובן תהיה שימושית יותר מאחותה תודות לצמיחה קלה בגובה התקרה ובמיוחד בתוספת נפח האחסון מאחורי היושבים בשורה השניה - 446 ליטרים לעומת 366 ליטרים, ועד 1,200 ל' בקיפול מלא, ולכך תוסיפו גם את 82 הליטרים הפנויים בחרטום בהעדרו של מנוע בערה. תוספת של 3 ס"מ במרווח הגחון מבטיח שתוכלו לשוטט איתה קצת מעבר לכביש הסלול ולשמור על המכללים מפני נזק יקר.

מבחינת אבזור היא תגיע עם כל המערך האולטרא מפואר של הטייקן המוכרת לנו גם בישראל (870-1.9 מיליון שקל); חישוקי 19 אינץ' או 20 אינץ', תאורת LED מתקדמת, בקרת מתלים אדפטיבית, מערכת שמע מורחבת של BOSE, מושבים חשמליים, מערכות מדיה ראשיות לנהג ולנוסע, תצוגה עלית עם מציאות רבודה ומה לא. 

מבחינה טכנית היא זהה לחלוטין לטייקן סדאן, פרט לעובדה שכל החבילות, אפילו ה"זולה" ביותר מגיעה עם הנעה כפולה, בין היתר בשל הגישה המורחבת ל"שטח". גרסאות כניסה עם 380 כ"ס ועד 496 כ"ס באובר-בוסט עם 0-100 קמ"ש ב-5.1 ש' ומהירות מרבית של 221 קמ"ש פותחות את הדלת לקרוס טוריסמו, עם טווח נסיעה של 450 קילומטרים לערך בין טעינות. יתר ההיצע לא השתנה: 570 כ"ס, 680 כ"ס ועד 760 כ"ס, האחרונה משוגרת ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות בלבד. לטייקן אחת ממערכות הטעינה המהירות בעולם בהינתן התשתית המתאימה - היא מסוגלת להזין 100 קילומטרים לסוללה בפחות מ-10 דקות.

הקרוס טוריסמו תהיה זמינה בישראל בהמשך השנה, בהתאם למדיניות של היבואנית אורכיד ספורטס קארס לשווק בארץ את כל מכוניות המותג הגרמני.

הצעצוע החדש של משה חוגג - פורשה חשמלית ב-2 מיליון שקל