מכונית המנהלים של סיטרואן חוזרת בקרוב

סיטרואן שוקדת על מכונית המנהלים היוקרתית כמעט 4 שנים. עכשיו ה-C5 החדשה ממש מעבר לפינה

ניר בן טובים

תגיות: סיטרואן

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יכול להיות שמבעד לפרופיל עמוס ג'יפונים, רכבי SUV בינוניים, סופר מיני וטנדרים מסחריים, הוסתרה מאתנו העובדה שמכונית המנהלים של סיטרואן, ה-C5, שהוסרה מהקטלוג של היצרן לפני כמה שנים עקב צלילה בביקושים עומדת לחזור בקרוב בפרשנות עדכנית  - הפעם עם כוונות הרבה יותר ממוקדות ונכונות לנגוס בנתח מעוגת המכירות. מאז שנת 2016 סיטרואן עובדת על פיתוח היורשת על פי רשמים מרכב הראווה Cxperience שהוצג בתערוכת פריס (בתמונה הראשית). כעת הם רומזים שגרסת הייצור תושק רשמית באפריל הקרוב, עם מכירות ראשונות במהלך הקיץ.

השקה זו תוכננה בתזמון מדויק עם מרווח של מספר חודשים בודדים אחרי סיטרואן C4 החדשה, שכן ממנה היא שואבת את רוב ההשראה העיצובית. בדומה למשפחתית הקומפקטית, ה-C5 נוטשת את המרכב הקלאסי של הקטגוריה לטובת מבנה הצ'בק ארוך, כמעט סטיישן מוגבהה במהותו כמו ב-C4 החדשה כדי שתוכל למלא אחר משאלות ה-SUV של הצרכן הממוצע. בין שני הדגמים האלה הרבה דמיון, אבל בסיטרואן אומרים שמכונית המנהלים תהיה מובדלת ממנה בצורה ניכרת.

יש לא מעט תצלומי ריגול של ה-C5 ברשת, אבל תחת הסוואה כבדה קשה לשפוט לאן סיטרואן לקחו את הנוסחה הסופית שלה. השוני העיקרי, ככל הידוע טמון בזנב וביחידות התאורה, שם הצרפתים השוו ל-C5 מראה מתוחכם יותר ויוקרתי בהשוואה אל סרטי ה-LEDים הדקיקים והמפוזרים של ה-C4. היא תהיה גם מאוד רחבה, ארוכה (מעל 4.86 מ') ועם פרונט שמבליט את השברונים כמחווה למכוניות הקלאסיות של המותג.

תחת המטעפת יהיו שדרוגים הרבה יותר מורכבים, עם פער טכנולוגי תהומי לעומת ה-C4. בעוד האחרונה משתמשת ברצפת CMP, ה-C5 קיבלה את פלטפורמת ה-EMP2, שבד"כ שמורה לדגמים בכירים במשפחת PSA כמו ה-C5 איירקרוס למשל. המשמעות הרחבה יותר במובן זה, מצביעה גם על התקנת מערכות הינע משוכללות, כולל הנעה קדמית או כפולה, גרסת פלאג אין עם 225 ועד 300 כ"ס, יחד עם מנועי טורבו-בנזין פיורטק בדגמי הבסיס המסורתיים. חלל הפנים צפוי להיות מאוד יצרתי, חדשני ועמוס בטכנולוגיית צגים דיגטליים, ואינו דומה לשום דבר שראינו מ-PSA עד היום.

הפרט האחרון נוגע לאסטרטגיה השיווקית של סיטרואן. ה-C5 עתידה להיות פופולרית בסין, ולכן בדיוק כמו ה-DS9, היא תיוצר במפעל המרכזי המשותף לדונגפנג בוואהן, מה שסותם את הגולל על גרסת דיזל נוכח הסלידה שלהם מסולר. הייצור יצא לדרך בחודש אפריל בסמוך להשקתה העולמית אז גם נקבל את כל המידע, התמונות ואינדקציה מסוימת לגבי מחירים ומיצוב בתוך הסגמנט. בסביבות הקיץ תעלה לכבישים. אולי נראה אותה בישראל בסוף השנה או בתחילת 2022. תשובות במחצית השניה של השנה.