אאודי מציגה מכונית GT חשמלית

גרסת ה-E טרון GT יוצאת לדרך עם שתי גרסאות חזקות וביצועים דרמטיים

ניר בן טובים

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

שנתיים של הכנות קפדניות התנקזו אמש (שלישי) להשקה אינטרנטית של מכונית GT חשמלית ראשונה ודרמטית של חברת אאודי, ה-GT אי-טרון. מכונית זו פותחה על בסיס דגם רעיוני שהוצג בשנת 2018 ומדי כמה חודשים התגברו הדיווחים שהוא מתקרב לשלב הסדרתי, עד שבחודש שעבר כבר חזינו בגרסת המפעל תחת הסוואה ובידיהם של נהגי המבחן של המותג. אאודי מנסים לשקף לתעשיית הרכב שמכונית חשמלית יכולה להיות מצד אחד ידידותית (יחסית) לסביבה, אבל מצד שני אינה מקריבה מאומה בהיבטי ביצועים, אבזור ומיתוג. במילים אחרות, העתיד לא יהיה משעמם לפי השקפתם.

מכונית ה-GT של אאודי מסתירה מאחורי אורך של 5 מטרים, בסיס גלגלים של 2.9 מ', רוחב של 1.96 מ', משקל של 2.3 טון וגובה של 1.41 מ' פלטפורמה משותפת לפורשה טאייקן, וכמוה היא מכוילת לביצועים ונוחות וניתן להושיב בקבינה ארבעה אנשים, כולל שניים בגודל ממוצע מאחור ואפילו לנצל תא מטען סביר עם 401 ל'. העיצוב החיצוני כמעט ולא השתנה ביחס לדגם הקונספט והוא משלב את סימני ההיכר של דגמי הקופה המסורתיים של אאודי עם המהפכה החשמלית של המותג, בעיקר בפיסול יחידות התאורה מלפנים, קו הדלתות וקורת התאורה המורחבת בזנב.  

הדגם ישווק כאמור בשתי גרסאות, ה-GT וה-RS האולטרא מהירה. הראשונה מפיקה 476 כ"ס ו-63 קג"מ, ועם פונקציית אובר-בוסט ל-2.5 שניות שמעלה את הספקה ל-530 כ"ס. היא תאיץ במצב הרגיל שלה ל-100 קמ"ש ב-4.1 שניות ועד 245 קמ"ש מהירות מרבית. הכוח עובר רוב הזמן לגלגלים הקדמיים, ועל פי דרישה משולבת הנעה אחורית או הנעה כפולה. מבחינת טעינה, כל מה שמכיר את דגם הטייקן יודע שמהירות היא חלק אינטגרלי מהחבילה, ולכן בדומה לשגרירה משטוטגרט, גם ה-E טרון GT מסוגלת להזין 100 קילומטרים לסוללה בתוך חמש דקות בלבד. טעינה מהירה סטנדרטית ל-488 קילומטרים טווח נסיעה (לפי מדדי WLTP) אורכת 23 דקות, ובעמדה ביתית כ-5.5 שעות.

מעל דגם ה-GT חטיבת אאודי-ספורט תורמת את המנה העיקרית - גרסת ה-RS השרירית. זו כבר מפיקה מהמנועים החשמליים הספק מרבי של 598 כ"ס ועם אובר-בוסט מעפילה ל-647 כ"ס. היא מקזזת כמעט שניה שלמה מזמן ההאצה ל-100 קמ"ש ביחס לדגם ה-GT התקני. יש הרבה דמיון בין שני הדגמים, אבל גרסת ה-RS מוסיפה כיול מתלים מתוחכם יותר (בולמים אדפטיביים), דפרנציאל אלקטרוני מוגבל החלקה, בלמים קרמיים, תאורת לייזר קדמית ועוד.

מבחינת תפאורה פנימית, ה-E טרון GT מצוידת היטב, אבל מי שציפה למצוא כאן השראה "חשמלית" ייחודית עלול להתבדות. אאודי מעדיפה לשמור על קווים אחידים עם הדגמים הרגילים שלה, והמשמעות היא שהקפיצה בין מנוע בערה להנעה חשמלית ירגיש כמו נחיתה בבית מרופד ונינוח; שני צגים ראשיים (10 אינץ בראשי) ו-12 אינץ' בלוח המחוונים, מושבי ספורט דמויי עור (חלק מהתפישה הסביבתית של המותג), פקדי מגע רבים ומערכת MMI חדישה לשליטה על כל הנעשה.  

 בגרמניה, מעריכים כי המחיר לרכב יעמוד על כ-100 אלף יורו בדגם הבסיסי ועד 150 אלף יורו ל-RS, עם מסירות ראשונות בחודשי מאי-יוני. מוקדם לדעת מתי בדיוק נראה אותה בישראל, אבל התחזית היא לכוון המחצית הבאה של השנה הנוכחית.