פורשה קאיין חוגג מיליון יחידות

מיליון עותקים של הקאיין עזבו את רצפת הייצור. 18 שנים של הצלחה כלכלית שהתחילה בהרבה חילוקי דעות

ניר בן טובים

תגיות: פורשה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

מיליון יחידות של פורשה קאיין התגלגלו לכבישים ב-18 השנים האחרונות, ולרגל המאורע החגיגי החליטו הגרמנים לקחת הפוגה רגעית על רצפת ההרכבה בשטוטגרט ולתעד זאת לטובת ספרי ההסטוריה. הדגם שחותם את ההישג המרשים הוא מסוג GTS בגוון Carmine red בעל מנוע V8 המפיק בסביבות 460 כ"ס ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.2 שניות. הרוכש, ששילם תמורתו כ-110 אלף דולר ביקש לשמור על אנונימיות, כך הם דיווחו. 

פורשה עיצבה שלושה דורות של הקאיין מאז שנת 2002 עת נחשף בתערוכת פריס, והוא הפך לרכב האסטרטגי החשוב ביותר שלהם ב-20 השנים האחרונות. סגמנט ה-SUV בדיוק התחיל לתפוס תאוצה בתקופה זו, ובפולקסווגן התחבטו ממושכות כיצד ניתן לשמר את הערכים של המותג ובמקביל לכך לדאוג שהלקוחות הנאמנים לא יחושו בגידה במסורת. ההשקה הרשמית ב-2003 לוותה בלא מעט חיצי ביקורת ארסיים כלפי ראשי המותג בשל הערבוב הגנטי, נוכח העבודה שהיה מבוסס בכבדות על רכבי פולקסווגן (רצפת טוארג למשל).  

ואכן, לפחות בדור הראשון שלו (2003-2010) הוא פילג את הקהל לשני מחנות - אוהבים ומתעבים, שלא מצאו הרבה נחת בהופעתו הגמלונית וגם תיארו את הביצועים כמעט מסורבלים. ואולם, על דבר אחד קשה היה לחלוק בשנים שלאחר מכן וגם כיום: אילולא הקאיין, פורשה הייתה נקלעת למצוקה כלכלית ושוקעת. בזכותו, הפכה את הקערה על פיה והתברגה בצמרת תעשיית הרכב כאחת החברות המוצלחות ביותר בעולם שיכולה להרשות לעצמה להשקיע במה שהיא באמת אוהבת ומיטיבה לבצע, מכוניות ספורט טהורות.