המחצית השניה של 2021 מסתמנת כאחת מנקודות המפנה הטכנולוגיות של חברת מאזדה העולמית. שיתוף הפעולה עם טויוטה שהוכרז בשנת 2017 יתורגם לנבחרת קצרה אבל מושקעת של מכוניות מודרניות, ויסייע להם לחזק את תדמית היצרן מול שאר המותגים בעולם ולהדק את ממד האמינות עוד יותר מכפי שהוא כיום. נדבך אחד, קטן, מתוך יחסי הגומלין בין הצדדים יביא לכבישים את מאזדה 2 החדשה שתבוסס על רצפת טויוטה יאריס 2020, כאשר זו תישא בחרטומה מנוע היברידי ותעניק למאזדה דריסת רגל משמעותית יותר בערים. ואולם, מכונית זו תהווה רק את מנת הפתיחה לקראת מה שיגיע בסוף 2021.
מטה מאזדה בהירושימה נחשב לבונקר שלא מפיץ סודות. מקורבים לצלחת קיבלו מסרים סותרים באשר לעתידה של ה-CX-5, אבל בשנה הקודמת דווח כי מאזדה רכשו את הזכויות לכותר CX-50 (ובמקביל גם את הזכויות ל-CX-10 ו-CX-90), מה שמייד התגלגל לחרושת ספקולציות אודות SUV דמוי קופה, בדומה לאח הקטן CX-30. וכך, בשבועות האחרונים מתברר שיש תוקף מאחורי הפרסומים ומאזדה אכן ערוכה להפיק קרוסאובר מעוצב זנב שיצטרף לגל הג'יפונים השפופים שהכרנו בשנים האחרונות, אולם זה כבר לא יהיה העתק סטנדרטי של ה-CX-5, אלא רכב "פרמיום" לכל דבר עם מערכת הינע רצינית ואיכות גבוהה.
דיווחים אלה הולכים יד ביד עם מאזדה 6 הבאה, שככל הידוע תעבור תהליך התבגרות והתייקרות ותנסה למצב עצמה חלופה למכוניות סאלון גרמניות. שני המיזמים השאפתנים מבטיחים קו טכנולוגי אחיד והמשמעות המיידית היא שימוש במנוע שש בוכנות ספורטיבי (בתצורה אורכית) על הנעה אחורית, פלטפורמה עדכנית, מערכות מדיה ובטיחות חדישות וביצועים מושחזים.
החלק השני טומן בחובו יישור קו עם תקנות זיהום האוויר המחמירות. טויוטה מחויבת לפי ההסכם שגובש לאפשר למאזדה גישה מורחבת אל המנועים ההיברידים, ועל סיפונו של ה-CX-50 נוכל לחוות אם כך גם מערכת פלאג-אין היברידית משולבת טווח נסיעה חשמלי של כמה עשרות קילומטרים ועם הספק לא מבוטל של כ-400 כ"ס והנעה כפולה. מאזדה בוחנים במקביל גם שימוש במנוע 3.3 ל' טורבו-דיזל עם מערכת מיקרו-היברידית (מצבר 48 וולט) לשיפור צריכת הדלק וחידוד הביצועים, אם כי מנוע מסוג זה מתאים יותר למכונית הסאלון.
מאמינים בשיטה
להבדיל מרוב יצרני הרכב, שנקטו באסטרטגיית כיווץ מנועים, מאזדה היא בין השחקנים הבודדים בזירה שמאמינה במנועי בערה קונבציונליים על נפח בינוני (1.6-2.5 ל') עם או ללא הגדשת טורבו, מסרבת להצטרף לחגיגת ה-3 בוכנות ובאותה הנשימה אף אינה נמנית על מחנה תיבות ההילוכים כפולות המצמד וממשיכה להצטייד בתיבות אוטומטיות מסורתיות. בגלים הראשונים נדמה היה שמאזדה שוגה בתפיסתה, אולם בשנתיים האחרונות דווקא המחויבות של המותג לפילוסופיה "עתיקה" הניבה תוצאות;. בשנת 2019 מכרו מאזדה-אירופה כמעט רבע מיליון מכוניות, הנתון הגבוה ביותר שלהם ב-14 השנים האחרונות והם ממשיכים לשמור על נתח שוק של כ-1.5%. גם בצפון ארה"ב, אחד השווקים הדומיננטים של מאזדה חלה צמיחה ומאזדה CX-5 רשם את שנת השיא שלו עם 154,500 יחידות, וזאת על אף שהיקף המכירות השנתי של מאזדה הצטמק בשיעור של 7%. ערכים אלה ממשיכים להצביע על הביקוש הגובר לקרוסאוברים בכל העולם, ומאזדה תקווה לרכוב על המומנטום ולגלגל החוצה קרוסאוברים חדישים, בהם ה-CX-50 שעשוי גם לסלול את הדרך לקבוצת הפרמיום.