מרצדס EQC בישראל

כמוביל מזניקה את המהפכה החשמלית של משפחת EQ בישראל עם קרוסואבר משוכלל תמורת 500 אלף שקל

ניר בן טובים

תגיות: מרצדס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

כלמוביל הכריזה היום (רביעי) על פתיחת המתקפה החשמלית של מותג EQ בישראל. יבואנית מותג מרצדס הודיעה כי החל שיווק ה-SUV החשמלי הראשון בתולדות החברה הגרמנית, ה-EQC. דגם זה שהוצג כרכב ראווה ב-2016 הינו סנונית ראשונה מתוך שלושה דגמים חשמליים (מתוך ששה שהוצגו) של מרצדס שיעשו עליה במהלך ועד סוף 2021, כולל הפרשנות החשמלית של מרצדס S קלאס, ה-EQS עליה דיווחנו לאחרונה לה טווח נסיעה של כ-700 ק"מ על הסוללה. 

ה-EQC הוא התשובה של מרצדס ליגואר I PACE והוא חולק מידות עם ה-GLC. אורכו מקצה אחד לשני הוא 4.76 מ', רוחבו 1.84 מ', נפח תא המטען 500 ל', בסיס הגלגלים הוא 2.87 מ' ומשקלו כ-2.3 טון, שכן התוספת החשמלית בגפה מוערכת ב-650 ק"ג. מערכת ההינע שלו מבוססת על שני מנועים חשמליים, אחד על הסרן הקדמי והשני על האחורי, סוללת 80 קווטש ומערכת טעינה. ההספק המרבי עומד על 408 כ"ס ו-77 קג"מ עם הנעת 4X4 וטווח הנסיעה על הסוללה הוא 412 ק"מ עד התרוקנות. הטענה בעמדה ביתית אורכת כ-11 שעות ובתשתית חיצונית מהירה כ-40 דקות.

מבחינת ביצועים הוא מעמיד נתונים משכנעים למדיי לרכב במשקלו; ה-EQC מכויל כך שהמנוע החשמלי הקדמי מופקד על נהיגה חסכונית (מתונה אם תרצו), ואילו הסרן האחורי אחראי לספק כוח ונתקיפות דינמית; את ההאצה ל-100 קמ"ש הוא מסיים ב-5.1 שניות והמהירות המרבית מבוקרת אלקטרונית ל-180 קמ"ש. מרצדס טוענים גם לביצועים דינמיים מאוזנים בזכות התקנת הסוללות נמוך מאוד בתוך הרצפה.

ה-EQC משווק בשלוש חבילות אבזור. בציוד התקני מערכת מדיה MBUX עם צג 10.25 אינץ' כפול בגודלו, חבילות כרום מהודרות, מערכת תאורת אווירה עם 64 גוונים, חיישני חניה היקפיים ומצלמת 360 מעלות, מושבים חשמליים מחוממים, וברשימת האופציות מערכת שמע של ברומסטאר עם צליל תלת ממדי, מושבים עם פונקציית עיסוי, הגה עור בחיפוי נאפה, תצוגה עלית ובמהדורות AMG-ליין מוטיב ספורטיבי בקישוטים בפנים ובחוץ. כל מערכות הבטיחות המתקדמות בנמצא, כולל בלימה אוטומטית, בקרת שיוט אדפטיבית וכן סיוע לחמיקה ממכשול.

המחיר ל-EQC בישראל יחל ב-500 אלף שקל עבור גרסת Electric. מעל גרסה זו דגם ה-ART תמורת 540 אלף שקלים ובקצה המשפחה דגם ה-AMG תמורת 589,900 שקלים. מסגרת האחריות על הסוללה היא לשמונה שנים ומסגרת האחריות לרכב היא שלוש שנים. בעת הרכישה יזכו הלקוחות לקבל עמדת טעינה ביתית, שלושה טיפולים שנתיים ושירותי דרך.