הוט האץ' קוריאנית: הוצגה יונדאי i20n ספורט

גרסת הביצועים של יונדאי i20n פותחה על מסלולי אירופה ומבטיחה קרב הולם לתצורת המערבית

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

אם הייתם אומרים לנו לפני עשר שנים שיונדאי i20, מכונית שככבה בציים וחברות השכרה תזכה לגרסת ביצועים מושחזת ותקרא תגר על פולקסווגן פולו GTI או סיאט איביזה קופרה, היינו קוראים לכם חייזרים. אבל מאז שהשיקו יונדאי את ה-i30n בשנת 2017 השתנו האקלים והקוריאנים מקבלים הרבה פידבקים חיוביים וזוכים גם להצלחה מסחרית, אם כי בשנה האחרונה כל התחזיות הוקפאו בשל מגיפת הקורונה.

השלב הבא בעידן N נוחת על אירופה כעת בדמותה של i20n שפותחה על הנורדשלייפה בהשראת (ובזכות) מכונית ה-WRC של היצרן שרושמת הישגים נאותים באליפות העולם. כמוה, היא משקפת את הדרך הארוכה שעשתה יונדאי מיצרן של תת משפחתיות אפרוריות למותג בעל "ספסל" עמוק של שחקנים שמסוגל לייצר גם מכוניות מהנות לנהיגה ובטווח מחירים רחב.

ה-i20n מובדלת עיצובית עם חבילת 'פרפורמנס' דומה לזו שהולבשה על אחיותיה, כולל הוולסטר N. היא נועלת חישוקי 18 אינץ' על צמיגי פירלי פי-זירו 245/40, ספויילר אחורי, דפיוזר תחתון, מפלט מוגדל, שבכה ייחודית ותמה מושחרת ליחידות הפנסים בזנב. בתא הנוסעים תמצאו את רמת האבזור הגבוהה ביותר שיש למשפחה הקומפקטית, וזה אומר מוניטור מרחף 10.25 אינץ' במרכז הקונסולה, לוח מחוונים דיגיטלי, מושבי ספורט, ידית הילוכים ספורטיבית, מתג הנעה בגלגל הגה ודגשים כחולים.   

המנוע של ה-i20n נחשף כבר בקיה סיד GT פרו, אבל הוא זכה כאן למקצה עדכונים (שינוי יחס הגדישה) כדי להתאים אותו למכונית צנומה יותר על משקל של כ-1.2 טון. הנפח הוא 1.6 ל' טורבו-בנזין בהספק מרבי של 204 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-28 קג"מ המושגים מ-1,750 סל"ד בחיבור אל תיבת שש מהירויות ידנית קלאסית. את המיאוץ ל-100 קמ"ש היא מסיימת ב-6.7 שניות והמהירות המרבית היא 230 קמ"ש.

העבודה של חטיבת N הייתה כרוכה גם בחיזוק מעבר למנוע והתיבה. הבולמים הוחלפו, מערכת הבלימה תוגברה משמעותית, ההיגוי חודד ותגובת המצערת הרבה יותר רגישה לשינויים, בין היתר גם בזכות התאמה של מערכת "גז-ביניים" שתסייע לנהגים לשמור על מומנטום. עוד ברשימת התוספות דפרנציאל מכאני מוגבל החלקה, מערכת לסיוע אחיזה ביציאה מפיתולים, וכן ניתן לבחור בין שלושה מצבי נהיגה ממוחשבים עם מיפוי מובדל, כולל שתי דרגות למערכת בקרה המשיכה (ניתן גם להשבית אותה לגמרי). 

 ה-i20N תצא לכבישים באירופה רק במחצית השניה של שנת 2021, כך שאלינו סביר שתגיע כמה חודשים מאוחר יותר, אולי בסוף השנה או בתחילת 2022. תמחור הרכב בישראל הוא סימן שאלה גדול, וגם לפי היבואנית 'כלמוביל' אין כרגע שום וודאות מוחלטת שנראה אותה בכלל בארץ; דגם ה-i30n נמכר תמורת 250 אלף שקל, כך שההימור שלנו שהאחות הקטנה שלה, אם וכאשר תגיע, תתברג איפשהו באיזור ה-200. ביונדאי בכל אופן מבטיחים דבר אחד: "אין הרבה דברים מהנים בעולם הזה כמו מכוניות הוט האץ' קטנות. וה-i20n תהיה אחת הטובות ביותר בגזע הזה".