יונדאי עשויה להיות ספק המכוניות החשמליות הגדול באירופה

תת המותג החדש 'איוניק' יהווה מנוע צמיחה מרכזי בהתפתחות החשמלית של הדרום קוריאנים

ניר בן טובים

תגיות: יונדאי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

ביונדאי מעריכים שעד שבעשור הקרוב הם יהפכו להיות ספק המכוניות החשמליות הגדול ביותר באירופה, כך לפחות מדווחים כלי התקשורת בגרמניה.  בעוד כ-4 שנים, קבוצת יונדאי רוצה למכור כ-1 מיליון מכוניות חשמליות בשנה בכל העולם, מה שבהחלט עשוי למקם אותה בצמרת, צמוד צמוד אל היריבים הגרמניים בקונצרן פולקסווגן.

יונדאי, יחד עם תת מותג 'איוניק' החדש, חטיבת ג'נסיס היוקרתית וחברת קיה, שואפים לגזול נתח של 10% מכלל מכירות דגמי ה-EV עד שנת 2025, כאשר את הזרקור הם מפנים ישירות ליבשת אירופה. "אני חושב שבפרק זמן יחסית קצר זהו מהלך שנמצא בהישג ידנו - בהחלט נוכל להיות הגדולים ביותר, ובמיוחד בסיועו של מותג איוניק", כך אומר מייקל קול, מנכ"ל יונדאי באירופה. לפי הערכותיו, יונדאי תוכל למסור בסביבות 60 אלף מכוניות חשמליות באירופה כבר בשנת 2021, וזאת מבלי לכלול בתכנית האסטרטגית את מותג איוניק שרק החל את דרכו בחודשיים האחרונים ודגם ראשון שלו צפוי לצאת לכבישים בתחילת השנה הבאה.

מותג IONIQ כבר הכריז במעמד חשיפתו על שורה של דגמים עם כותר ספרתי: 5,6 ו-7, רובם מבוססים על רכבי ראווה של יונדאי, חלקם בנוסח רטרו-מודרני ואחרים קצת פחות הרפתקניים. דגם ה-איוניק 5 כבר נמצא במקצה ניסויים של יונדאי בנורדשלייפה (לחברה מטה פיתוח לא הרחק משם) כך שמאחורי המלל והתיאורים המפוארים יש גם הרבה תוכן. דגמי ה-EV של יונדאי מבוססים על רצפה מודולארית, ה-E-GMP והמטרה של הקוריאנים היא ליצור הפרדה מוחלטת בין המותגים, כשם שעשו למשל ג'ילי כשהחליטו לבודד את מותג 'פולסטאר' מחברת וולוו ולמקד אותם רק סביב הנעה חשמלית וביצועים גבוהים.