חוויה מסוג אחר: השידרוגים ב-NBA 2K21
המשחקיות והתזוזה על הפרקט הוירטואלי נבנו מחדש. השלט של הפלייסטיישן 5 יעניק אפשרויות ייחודיות, ויגיב בהתאם לפעולות השחקן
למרות ששחקנים רבים התאכזבו השנה מ-NBA 2K21, חברת 2K שמפתחת את המשחק מבטיחה כי השינויים הרציניים והגדולים יגיעו אל המשחק יחד עם הדור הבא של הקונסולות - הפלייסטיישן 5 והאקס בוקס Series X. בחברה מבטיחים כמה שידרוגים רציניים למשחקיות - כאלו שמעבירים לשחקנים את חוויית הדור הבא עד הסוף.
המפתחים מבטיחים תזוזה ריאליסטית ומדוייקת יותר ממה שהוצג לנו עד היום: מכניקת התזוזה נבנתה מהיסוד, וכל היבט שופצר על מנת שיהיה אינטואטיבי ומדויק מבעבר. שחקנים יוכלו להגיע לכל נקודה שרק ירצו על הפרקט הוירטואלי בצורה הרבה יותר קלה ונגישה. 2K מבטיחה כי כל האנימציות משתלבות יחדיו בצורה מושלמת - ומדובר בחוויה שונה ממה ששיחקנו עד היום.
בדור הבא יהיה נסיון הרבה יותר גדול להחיות את המשחק ולגרום לו להרגיש הרבה יותר חי ונושם: השחקנים יקבלו אנימציות פנים חדשות בהתאם למתרחש על המגרש, וגם האינטליגנציה המלאכותית של ההגנה תרגיש הרבה יותר מדוייקת.
השנה, התווסף למנוע המשחק אלמנט חדש לחלוטין בשם "Impact Engine", שמטרתו היא לאפשר לשחקן יותר שליטה במהלך הטבעות לסל, ויותר אפשרויות הגנה כאשר הם באוויר. הדור החדש מאפשר למשחק לבצע חישובים ומהלכים בזמן אמת, ולא כאלה שנקבעו מראש ע"י אנימציות קבועות. מ-2K נמסר כי פיתוח ה-Impact Engine מאפשר לשחקנים לבצע מהלכי contact alley-oop ו- putback dunk-ons לראשונה במותג.
חברת 2K תשתמש ב-Haptic Feedback ו-adaptive triggers - הפיצ'רים שהשלט החדש של הפלייסטיישן 5 מציע: ככל השחקנים ירוצו על המגרש, יהיה להם הרבה יותר קשה ללחוץ על טריגר הספרינט - מה שמסמל שמד האנרגיה של השחקן מתרוקן והוא מתעייף לאט לאט. למעשה, כל מהלך שהשחקנים יבצעו על המגרש יצרו רטט בשלט, שמעיד על מד האנרגיה השחקנים שמתרוקן, ועשוי גם לגרום לפציעה במידה ונדחוק אותם עד הקצה.
החסימות במשחק יושפעו גם הן מהפיצ'רים הללו, וזה אומר שלשחקן מגודל ומאסיבי יהיה הרבה יותר קל ללחוץ על מקש החסימה מאשר לשחקן קטן. אין ספק כי הפלייסטיישן 5 יעניק לשחקנים חוויית משחק שהאקס בוקס לא מסוגל לספק, כאשר כל האלמנטים הללו אמורים להעניק לשחקנים את התחושה כאילו הם נמצאים על הפרקט הוירטואלי.