קל שבקלים: רענון לאאודי Q2

מתיחת הפנים של אאודי Q2 מסתכמת בליטושים קוסמטיים ותוספות אבזור

ניר בן טובים

תגיות: אאודי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

דווקא בקגטוריה שמהווה מנוע צמיחה מרכזי כמעט לכל היצרנים בתעשיית הרכב, הגיוני שיקדישו למתיחת פנים מעט יותר תשומת לב ופרטים כדי לשפר את הנוסח הקיים. אבל באאודי כידוע, לא נוקטים בזעזועים חיצוניים דרמטיים שיבריחו את הלקוחות הנאמנים, וכך יוצא ש-Q2 לשנת הדגם 2021 נראה בדיוק כמו הדגם שלפני הרענון, רק עם קצת השחרות בפנסים ותאורת LED מעודכנת באזור הפגושים מלפנים ומאחור. 

ה-Q2 שהוצג בשנת 2016 הוא האחרון ברכבי ה-SUV של אאודי שזוכה לשדרוגים ויישור קו כשלפניו היו אאודי Q3 ואאודי A3. אאודי לא קימטה או חידדה את הקווים המקוריים שלו ורק השתמשה בגוונים כהים יותר כדי לשוות לו הופעה "תלת ממדית" רבועה. אלה באים לידי ביטוי באזור השבכה המושחרת, יחידות התאורה הקדמיות והאחוריות ורצועות LED חדשות שמעטרות את התיחום העליון (פועלות למעשה כ-LED יום מפוצל).  

גם בתא הנוסעים אין שום דבר חדש, מלבד שינויים עיצוביים בפתחי המיזוג וידית ההילוכים. אאודי ממשיכה עם מערכת מדיה MMI דור שלוש מחוברת אל צג ראשי בגודל 8 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי 12 אינץ'. התוספת היחידה להיצע השנה הוא אופציה לתאורת אווירה וכן מאמצים אאודי עבור ה-Q2 ריפודי בד במקום ריפודי קטיפה. באבזור שלו תמצאו גם מערכות בטיחות עם  חיזוקים דוגמת התרעה על תנועה צולבת מאחור משולבת בלימה אוטומטית למניעת התנגשות, וכמו כן תהיה לו מערכת בקרת שיוט אדפטיבית שיודעת להתאים את מהירות הנסיעה לפי תמרורים עם פונקצית עצירה מלאה והתחלת נסיעה. 

עוד ניתן לאפיין אותו באופציות תמורת תשלום דוגמת מערכת שמע של 'באנג-אנד-אולפסון', גג פנורמי ובחלק מהגרסאות הבכירות מתלים אדפטיביים עם שלושה-ארבעה מצבי כיול.

את הכוח שלו מקבל Q2 מאותו מנוע קונצרני משותף לכל דגמי הליבה; הנפח הוא 1.5 ל' טורבו עם 150 כ"ס מחובר אל תיבת DSG7 והנעה קדמית שמאיץ אותו מעמידה ל-100 קמ"ש ב-8.5 ש'. תהיינה עוד כמה אפשרויות לבנזין (116 כ"ס, שלוש בוכנות) ודיזל אבל לפחות בשורה אחת מעניינית מלווה את פרסומי היצרן וזו מתייחסת לגרסת ה-SQ2 שממשיכה גם במסגרת מתיחת הפנים. זו עשויה להיות חזקה מקודמתה בשיעור של כמה אחוזים בודדים (קצת מעל 300 כ"ס והנעה כפולה) אבל כרגע הפרטים אודותיה אינם ברורים.  

 אאודי תשחרר אותו לכבישים לקראת סוף השנה, כך שלישראל יגיע כנראה רק מספר חודשים מאוחר יותר (ביבואנית צ'מפיון מוטורס מעריכים סוף השנה או תחילת 2021). המחירים שלו באירופה יתייצבו על גזרת ה-25 אלף יורו לדגמי בסיס (בארץ מתומחר כיום ב-165 ועד 190 אלף שקל).