חשיפה רשמית: פיג'ו 3008 המחודש

ארבע שנים אחרי השקתו מקבל פיג'ו 3008 מקצה שדרוגים שכרוך בשינויים קוסמטיים פנימיים וחיצוניים ותגבור בטיחותי

ניר בן טובים

תגיות: פיג'ו

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

חודש ספטמבר לרוב מבשר על פתיחתן של תערוכות רכב אירופיות מובילות, פרנקפורט לשעבר (בעתיד מינכן) או פריז ברוטציה, אבל מאחר והדלתות נעולות בשל מגפת הקורונה ימים אלו יביאו איתם גל קצר של חשיפת מכוניות חדשות באירועים מקוונים, שאת הראשונה שבהן אנחנו סוקרים כעת מבית פיג'ו-סיטרואן, ה-3008 לשנת הדגם 2021. אירוע זה יוצא לדרך ארבע שנים מאז שהושק ומעל 800 אלף יחידות בעולם (11,000 מתוכן בישראל). הקרוסאובר הדינמי ביותר בסגמנט C מקבל שלל שדרוגים חיוניים, בראשם עדכונים קוסמטיים בהתאם לתעודת הזהות המשפחתית שהוצגה על סיפון הג'יפון הקומפקטי 2008 בשילוב ליטושים בתא הנוסעים וחיזוק במערכות הבטיחות.

לא מעט תמונות ריגול פורסמו בחודשים האחרונים ולכן אין הרבה מסתורין בצד הוויזואלי; ה-3008 מאמץ את חתימת טפרי ה-LED עם יחידות פנסים משוכות לכוון אמצע מכסה המנוע ומבנה זווית יותר שנועד להקנות לרכב הופעה מודרנית יותר. שינויים בולטים אחרים הם הסרת מסגרת שבכת הכרום, קילוף הכיתוב 'פיג'ו' והדבקת ספרות המכונית על החוטם (כמו שנעשה לראשונה ב-508).עוד אומרים בפיג'ו שביצעו שדרוגים טכנולוגיים ביחידות הערפל עם התאמה אוטומטית משופרת לתנאי הדרך. פרט לכך, אין שינויים גדולים מלבד שילוב LED חדש בזנב, איתות דינמי בפנסים, גוונים נוספים שטרם היו בסדרה וכן תהיה זמינה "חבילת השחרה" מיוחדת.  

אין מחלוקת שהחזות של ה-3008 תרמה לכוח המשיכה שלו, אבל פילוספיית ה-Icokpit היא זו שהביאה נשק שובר שיווין למערכה הצפופה הזו. לא מפתיע אם כך, שפיג'ו בחרו לבצע שינויים מינימליים בקבינה, שכן זו הצליחה להתבגר בצורה מרשימה. אז מה בכל זאת נמצא בפנים? מסך מגע מוגדל מ-8 אינץ' ל-10 אינץ' (שיהיה זמין בגרסאות הבכירות) ובעיקר תוספות במערכות הבטיחות ואווירת היוקרה. כאן מדברים פיג'ו על בלימה אוטומטית עם זיהוי הולכי רגל ואופניים, זיהוי תמרורים חדשים (אין כניסה, כביש חד סטרי - לא ברור אם יהיה זמין בארץ) ולא פחות מזה, ה-3008 מקבל מערכת ראייה לילה (כמו ב-DS7 קרוסבק). מצד שני, קצת חבל שפיג'ו לא השקיעו עוד קצת והוסיפו למשל חיבור WIFI לממשק אפל ואנדרויד ונאלץ להמשיך להסתמך על חיבור פיזי. לרכב גם נוספו גוונים חדשים לריפוד הדיפונים והמושבים כולל יריעות עץ ואופציה לעור נאפה מובחר.

מבחינת מידות או מנועים לא חלו כל שינויים. גם זה לא צריך להפתיע אף אחד בהתחשב בכך שרק לאחרונה פיג'ו השיקו את ה-3008 פלאג-אין הייבריד (החל מחודש זה בישראל) עם 300 כ"ס והנעה כפולה. באגף הדיזל ה-3008 מוותר על מנוע ה-180 כ"ס ונשאר רק עם גרסת ה-1.5 ל' HDI המפיקה 130 כ"ס וגרסאות הבנזין המסורתיות, בחיבור אל תיבת 8מהירויות אוטומטית פלנטרית. 

שני דברים שכן נמסרים בפרסומי היצרן הם "מיצוב מחדש", מה שעלול לגבות עליית מחיר סמלית, וכן כי ה-5008 המחודש יוצג ב-3 בספטמבר הקרוב עם עדכונים זהים כמעט לחלוטין. מהיבואנית לישראל דוד לובינסקי נמסר ל'עולם הרכב' כי ה-3008 המחודש יגיע לישראל בין הרבעון הראשון לרבעון השני של השנה הבאה.