מרגיעה יותר, לקסוס LS מחודשת

לקסוס מציגה מתיחת פנים ל-LS עם דגש על שיפור איכות הנסיעה והנוחות

ניר בן טובים

תגיות: לקסוס

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

לקסוס מקפידה לטפח את ה-LS ביחס דינמי למה שקורה בסביבתה הקרובה, וכך מעט לפני שמרצדס משיקה את ה-S קלאס 2021 היא חושפת שורה של עדכונים טכנולוגיים כדי להגן על מאגר הקונים הנאמן של ממלכת הפאר היפנית. במסגרת מתיחת הפנים של הדור החמישי היא מציגה מספר עדכונים קוסמטים קלים, אבל את עיקר המלאכה מפנה אל תוך חלל המחיה והבידוד.   

מבחינה חיצונית ה-LS מאמצת חתימת LED חדשה בפנסים ועיצוב מוארך יותר לדפנות, שינויים מינוריים בפגושים, חישוקי 20 אינץ', גוון חדש בטכנולוגיית Gin-ei Luster המעניק שכבת עומק וצללים מיוחדים לצבעי אפור, פס מושחר בתיחום הפנסים בזנב, וכן מקבלת מלקסוס RX את טכנולוגיית התאורה המתקדמת, Bladescan המבוססת על מראות מסתובבות בתוך בית הפנסים המגדילות את טווח פיזור הנורות ומבצעות שינויים אוטומטיים בסיועם של נורות ה-LED במהירות גבוהה. 

בתא הנוסעים נתחיל עם קצת חידושים ממוקדים במערכת המדיה; זו מגיעה כעת משודרגת עם מערכת הפעלה חכמה יותר, צג מוגדל ל-12.3 אינץ' עם תאימות לאפל ואנדרויד ואפשרות שליטה במסך דרך הטלפונים הסלולרים. בנוסף לכך, לקסוס מוסיפה לרשימה גם מראה אחורית דיגיטלית מבוססת מצלמה, מושבים באיכות גבוהה יותר (בתפירות ובגימורים) עם תמיכה משופרת וספיגת מהמורות טובה יותר. זאת ועוד, ובצעד הפוך לגמרי מהכוון של תעשיית הרכב, ה-LS מוסיפה עוד פקדים פיזיים לשליטה על חימום המושבים הקדמיים כדי לחסוך את השיטוטים בתפריטים הדיגיטליים.

לקסוס לא נוגעת בהרכב המנועים של ה-LS וממשיכה להציב בחזית את הבשורה ההיברידית; דגם ה-LS500h מציע קרוב ל-360 כ"ס בחיבור אל תיבת הילוכים רציפה והאצה ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות, אולם המערכת החשמלית תהיה פעילה לזמן ממושך יותר מבעבר, כך הם אומרים. שני שינויים נוספים של ה-LS כרוכים ביחסי ההעברה של תיבת ה-10 הילוכים אוטומטית בגרסת הבנזין הקונבציונליות (490 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-4.9 ש'). בלקסוס מספרים על שיפור במהירות תגובתה לחיזוק הביצועים וגם הפחתה מבוקרת של צריכת הדלק בשיעור מסוים. הבשורה השניה היא החלפה של תושבות המנוע והמייצבים שאמורים לייצר תחושת ניתוק ובידוד מפעולת הבוכנות והאספלט.

תמיד תהיה כאן

כשלקסוס בחרו לבצע שינוי תדמיתי הם הציגו תפישה עיצובית שנויה במחלוקת וריחוק מהמוטיב השמרני שהזניק את המותג ב-1989. במטה האמריקני של החברה לא היו לגמרי משוכנעים כיצד יגיב הציבור ל-LS שהוצגה ב-2017, אבל בשעה שרכבי הסדאן נמוגו באמריקה, ה-LS המריאה ונחשבת לסוג של אנומליה; בשנת 2018 זינקו מכירות הסדרה ב-130% והיא מכונית הפאר השניה בדירוג המכירות אחרי מרצדס S קלאס. בישראל לעומת זאת, שוק רכבי האולטרא פאר מצומצם ועל כן ה-LS נמכרת ביחידות ספורות מדי שנה ובמחירים שנעים בין 800 אלף שקלים ל-1 מיליון שקלים. 

מהיבואנית לישראל לקסמוטורס נמסר ל'עולם הרכב' כי הדגם לאחר מתיחת הפנים נמכר ביפן. בקרוב יפיצו מידע אודות מתיחת הפנים המיועדת לשוק הישראלי שצפויה לנחות כאן בתחילת 2021.