סוף עונה: BMW i8 יורדת מהבמה

האקזוטית-ספורטיבית ההיברידית האחרונה ירדה מפס הייצור במפעלים בלייפציג

בועז קורפל
בועז קורפל

תגיות: BMW

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הנתונים על הנייר מראים כי ה-i8 הייתה הדגם הספורטיבי הנמכר ביותר של ב.מ.וו בכל הזמנים. הדגם המפתיע שנראה כמו מכונית קונספט פרץ לעולם לפני 6 שנים ומאז ועד היום נמכרו 20,500 מכוניות ברחבי העולם ומתוכן גם כמה מכוניות בישראל, מכונית שהרשימה את הנהגים בארץ וגרמה ללא מעט מבטי קנאה והערצה. המכונית האחרונה שירדה מפס הייצור מיועדת ללקוח שהזמין אותה בצבע מיוחד שנקרא Portimão blue (כחול פורטימאו) ובכך תם עידן עבור ב.מ.וו שהקדישה את 18 המכוניות האחרונות ללקוחות שביקשו לצבוע אותן בצבעים בגוון מיוחד מעבר למפרט הסטנדרטי ובכך הן הפכו למיוחדות ונדירות מעבר לעובדה כי מדובר במכוניות האחרונות.
 
"זהו רגע חשוב ומיוחד בהיסטוריה של היצרן" אמר מנהל המפעל בלייפציג שמעסיק 200 עובדים בקו ההרכבה של המכונית. "יש לזכור כי ה-i8 הניחה את היסודות יחד עם ה-i3 למהפך החשמלי של היצרן שהחליט להשתמש בחומרים ממוחזרים עד כמה שניתן כולל הפקת אנרגיה למכונות בקו ההרכבה מהטבע ולא מדלק". הוסיף מנהל המפעל.
 
השלב הבא של התחום החשמלי הוא כמובן מכוניות עם הנעת פלאג אין הכוללות סוללות שמאפשרות למכונית לנוע על חשמל בלבד במהירות רגילה למרחק של כמה עשרות קילומטרים או מכוניות חשמליות מלאות בקטגוריות שונות, החל מהדגמים הקלאסיים ועד לקרוסאוברים וגם לחטיבות אחרות של ב.מ.וו בעתיד כמו למשל החטיבה הדו גלגלית.