למבורגיני: סיימנו עם תערוכות רכב

המותג האיטלקי ירכז את מאמציו האסטרטגיים בחשיפת מכוניות באירועיים פרטיים בלבד. "הן איבדו רלוונטיות. זה כבר לא בשבילנו"

ניר בן טובים

תגיות: למבורגיני

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

למבורגיני הודיעה רשמית כי עתידה להפסיק השתתפותה בחשיפת מכוניות חדשות במסגרת תערוכות רכב בינלאומיות, כך עולה על פי דיווחים של כלי התקשורת במילאנו ובאנגליה. החברה שחתומה על כמה מהמכוניות האקזוטיות המפורסמות ביותר בתעשיית הרכב מאז שנות ה-60, ומי שככבה בחלומותיהם של חובבי רכב בכל העולם, תעבור להקמת אירועים פרטיים בלבד, בעלות מצומצמת ומול הרכב קטן יחסית של כלי תקשורת.

קטיה באסי, אחראית תקשורת במותג האיטלקי, מסבירה כי אין בכוונתם להשיק מכוניות רק במתווה דיגיטלי, אלא שהם פשוט נסוגים מהתערוכות המסורתיות כדי להדק את הקשר עם מאגר הקונים. "החלטנו לנטוש את הזירה הזו כי הגענו למסקנה שעלינו למסד מערכת יחסית מאוד אינטימית עם הלקוחות שלנו. זאת הפילוסופיה שלנו - אנחנו משוכנעים שתערוכות רכב, במתכונת שלהן כיום פשוט לא משקפות את ראיית העולם שלנו". 

עוד היא מוסיפה כי "תערוכות רכב השתנו ללא היכר, והן פחות רלוונטיות כי האמצעים הדיגיטליים והרשתות פשוט הפחיתו מכוח המשיכה שלהן. אנחנו נציע לא רק חוויה ויזואלית אלא גם נעביר את המיקוד לאירועי נהיגה מיוחדים ואת זה קשה לעשות בתוך תערוכה מאורגנת. כל מה שאתה רואה, נעשה מרחוק ואינו נגיש".

המכונית האחרונה שלמבורגיני חשפה היא ה-Sian37 במסגרת תערוכת פרנקפורט אשתקד - המכונית החזקה ביותר בתולדותיה (820 כ"ס, 0-100 קמ"ש ב-2.8 שניות ועד 350 קמ"ש). ואולם, הדעה הרווחת בקרב התעשייה הייתה שלמבורגיני כבר סתמה את הגולל על חזרתה לבמות אחרי שהודיעה בחודשים האחרונים על נסיגה גם מתערוכת ז'נבה 2021 (שבוטלה בינתיים). כל מה שנותר לעשות, הוא לראות איזה רכב יחנוך את האירועים הפרטיים של המותג. יש לנו תחושה שלמבורגיני אינה האחרונה לצאת בהכרזות מסוג אלה.