השקה: לנד רובר דיפנדר, החל מ-425 אלף שקל
חברת המזרח החלה לשווק את הדיפנדר החדש בגרסאות 90 ו-110. הגרסה המאובזרת ביותר - 668 אלף שקל. וולוג נהיגה בפנים
יבואנית רכבי לנד-רובר-ריינג' רובר לישראל, חברת המזרח, החלה לשווק בימים אלו את דיפנדר 2020 החדש, אחד מכלי ה-4X4 המוצלחים ביותר בעולם והמשפיעים מסוגו. הוא ישווק בישראל בגרסאות 90 ו-110 עם מנוע טורבו דיזל בשני הספקים, מנוע 3.0 ל' V6, מספר רמות גימור ועם סידור הושבה לחמישה או שבעה אנשים.
המצאת הדיפנדר מחדש הייתה כרוכה בשינויים תפיסתיים, בדימוי ובמיצוב בהתאם לשינויים שעובר הענף - רכבי ה-4X4 הטהורים מתמעטים ותקנות זיהום האוויר והקריטריונים הבטיחותיים לא מאפשרים להמשיך באותה גישה מיושנת. המשמעות היא שלנד רובר נאלצו להתחשב בסביבה ובגורמים הכלכליים ובמרכז להושיב את הנהג של המאה ה-21. כך יוצא כי בניגוד לערימת הברזלים של הדיפנדר הקודם (1983), כאן כבר מדובר ברכב עדכני לחלוטין עם ממשקי מדיה משוכללים, מוניטורים, מערכות בטיחות מתקדמות וחשיבה על אווירה נינוחה לכל היושבים.
את שלדת הסולם, הסרנים החיים והמייצבים הארכאים, החליפה רצפת אלומינום שלד אחוד על בסיס פלטפורמת ה-DX7. הדיפנדר נעזר כעת במתלי אוויר אדפטיביים במקום קפיצים ובולמים קונבציונליים, אולם בלנד רובר מכריזים בגאווה כי הוא "עדיין רכב ה-4X4 הטוב ביותר בעולם". יש לו הנעה כפולה מתוחכמת, נעילת דפרנציאל, תיבת העברה (טרנספר) שני הילוכים, מרווח גחון של 30 ס"מ, זווית גישה ונטישה של 30 מעלות והוא מסוגל לצלוח 60 סנטימטרים גובה מים.
הדינפנדר חולק רכיבים מסוימים הדיסקברי5, וכמוהו גם מתהדר במידות נאותות ואבזור כהלכה כבר ברמות הכניסה לסדרה המלכותית. הוא מחביא מאחורי העיצוב הרבוע שלו בסיס גלגלים של עד 3.02 מ', רוחב של כמעט 2 מ', גובה של 1.98 מ' ואורכו עד 5.1 מ'. כושר הגרירה שלו עומד על 3.5 טון ומאחורי שורה שתיים מעל 1,000 ל' חלל אחסון (157 ל' במצב זקוף של 3 השורות).
מבחינת אבזור הוא מגיע בגרסאות S, SE ו-SE7 (עם 7 מושבים ברמה המפוארת ביותר). בציוד התקני חישוקי 19 אינץ', מסך ראשי 12.3 אינץ' עם אפל ואנדרויד, חיישני גשם ותאורה, חיישני חניה היקפיים, בלימת חירום אוטומטית, בקרת אקלים דו-אזורית, מערכת "שיקוף" מכסה מנוע לראייה משופרת של החלק התחתון ועוד. גרסת SE מוסיפה חישוקי 20 אינץ', מערכת שמע 'מרידיאן' עם 10 רמקולים וסאבוופר וכן את בקרות הבטיחות המתקדמות יותר DRIVE ASSIST עם כל הפונקציות החדישות ביותר, בכלל זה גם בקרת התרעה מפני יציאה מסוכנת מהדלת האחורית (התרעה מפני התנגשות ותנועה צולבת). כל הדגמים מצוידים במערכות 4X4 אלקטרוניות מלאות.
נבחרת המנועים
את הדיפנדר תוכלו לרכוש בשתי גרסאות: דיזל או בנזין ובחיבור לתיבת 8מהירויות אוטומטית של ZF. בגרסה הבסיסית ביותר שלו הוא מחלץ מ-2.0 ל' טורבו דיזל הספק מרבי של 200 כ"ס ו-43 קג"מ ומאיץ ל-100 קמ"ש ב-10.3 שניות. מעליו מנוע זהה עם תפוקה של 240 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-9.1 שניות. צריכת הדלק הממוצעת של דגמי הסולר היא בסביבות 13 ק"מ לליטר.
הגרסה החזקה ביותר לפי שעה, היא יחידת ה-3.0 ל' V6. זו מפיקה 400 כ"ס ו-55 קג"מ ומאיצה את הדיפנדר ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות בלבד ועד מהירות מרבית של 208 קמ"ש. צריכת הדלק הממוצעת של המנוע היא כ-10.5 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת. נוסיף, כי ישנם דיווחים באירופה כי הדיפנדר ישווק בעתיד גם עם מנוע V8, אולם מוקדם מאוד לדעת מתי תהיה זמינה.
משלט 21 עם נהג מנוסה:
מחירים
דגם ה-90 (5 מקומות):
גרסת 200 דיזל בסיסית: 425 אלף שקל
גרסת 200 דיזל מפרט S תמורת 468 אלף שקל
גרסת 240 מפרט SE תמורת 545 אלף שקל
גרסת 400 מפרט SE תמורת 615 אלף שקל.
דגם ה-110 (5-7 מקומות):
גרסת 200 מפרט S תמורת 498 אלף שקל
גרסת 240 מפרט SE תמורת 570 אלף שקל
גרסת 240 SE עם 7 מקומות: 585 אלף שקל
גרסת SE 400 עם 7 מקומות: 668 אלף שקל.