הרומן של מותג MINI עם הנעה חשמלית נרקם לפני למעלה מ-10 שנים במסגרת הצגת מיני E. גרסה זו הייתה מרשימה לתקופתה, אך נעדרה תשתית חשמלית וגבתה תמורת הדימוי המיוחד שלה מחיר גבוה, עד שאזלו כל 600 היחידות שהוקצו לייצור. היום לעומת זאת, אנחנו בפתחו של עידן חדש עבור מיני קופר בישראל משום שזו הפעם הראשונה שהיא משווקת אצלנו עם הנעה חשמלית בשלה, ובאקלים הרבה יותר מזמין למכוניות מסוגה בזכות הרחבת רשת עמדות הטעינה בישראל.
מיני קופר SE אינה מהדורה מוגבלת ייצור ותתייצב לצידן של המכוניות הקונבציונליות של המשפחה. בקרביים שלה תמצאו מנוע חשמלי משותף לב.מ.וו i3 עם הספק מרבי של 184 כ"ס ומצבר ליתיום איון 32.6 קילוואט עם שינויים קלים שנועדו להיטיב עימה בעיר (בעיקר בהיבט משקל ואופן ניצול הסוללה). טווח הנסיעה עומד על כ-236 קילומטרים, ועם משקל של 1.36 טון הביצועים נמרצים; 0-100 קמ"ש ב-7.3 שניות ועד 150 קמ"ש, כלומר לא רחוקה מהיכולות של הקופר S לה האצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-6.8 ש'.
הסוללה נטענת משקע ביתי בפרק זמן של 4 שעות ובעמדה חיצונית מתקצר הזמן משמעותית ל-35 דקות עד 80% קיבולת. במיני לא הקריבו את נפח תא המטען בשביל אחסון הבטריה הכבדה וזו נותר על 211 ליטרים כמו בגרסה המסורתית. המכונית גבוהה יותר מקופר S סטנדרטית ב-2 סנטימטרים בגלל תכנון הרצפה.
המעצבים לא התעסקו יותר מדי עם תא הנוסעים וגיוונו רק בסיועם של צבעים "ידידותיים לסביבה" עם תמה צהובה, שינויים בלוח המחוונים הדיגיטלי, ספי דלתות ועוד. המכונית מאובזרת היטב עם מערכת מדיה ראשית עם תאימות לאפל, אנדרויד, חישוקי 17 אינץ', שקעי USB, מערכות בטיחות, בקרת אקלים דיגיטלית, חלון גג פנורמי, בורר מצבי נהיגה ועוד.
מיני קופר SE תשווק בישראל בגרסת Passion ב-239 אלף שקלים.