פיק-אפ קטן ושימושי: קיה K2500 בישראל

טלקאר החלה לשווק פתרון קומפקטי לענף המסחרי בדמות ה-K2500 החדש. המחיר, החל ב-170 אלף שקל

ניר בן טובים

תגיות: קיהרכב מסחרי

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יבואנית רכבי קיה לישראל קבוצת טלקאר החלה לשווק בימים אלו את קיה K2500 החדש, רכב הובלה חד קבינה המתחרה בסגמנט המסחרי הקומפקטי ברחבי העולם מול יונדאי H-100 ומיצובישי L300. דגם זה נמכר בארץ בשמו הקודם, קיה בונגו דרך אפיקי הייבוא המקביל. הוא עבר בשנה האחרונה שדרוגים מסוימים כולל תא נוסעים עדכני יותר וממשקים ידידותיים למשתמש, ובינתיים התווספה לרכב אף גרסה חשמלית מלאה שנמכרת בדרום קוריאה עם טווח מרבי גדול מ-200 קילומטרים בין טעינות. זו אינה על הכוונת של היבואנית לפי שעה.

הדור הרביעי של ה-K2500 הוצג לפני למעלה מ-6 שנים ומשרת מגוון רחב של ענפים ועסקים. הגרסה שתשווק בישראל מצוידת במנוע 2.5 ל' טורבו דיזל יורו-6 בהספק של 130 כ"ס ו-26.5 קג"מ מ-1500 סל"ד בחיבור אל תיבת שש מהירויות ידנית. צריכת הדלק הממוצעת בהתאם לפרסומי היצרן, עומדת על כ-10 ק"מ לליטר סולר.

ה-K2500 נמתח ליותר מ-5 מטרים עם ארגז פתוח מאחוריו ויושב על בסיס גלגלים של 2.65 מ'. הרוחב של הארגז עומד על 1.63 מ', (1.77 מ' בסך הכול) גובה הדופן 3.5 מ' ורף המשקל המותר להעמסה הוא 1.42 טון. בקיה מציינים כי לרכב מערכת מתלים פשוטה ופונקציונלית על בסיס סרן אחורי קשיח, קפיצי עלים ועצמות עצה כפולות, ובתוך כך מציע נוחות נסיעה טובה.

רכבי עבודה לא זקוקים לסביבת תפעול מורכבת, אולם ה-K2500 מגיע עם קצת אביזרי נוחות ובעיקר ידידותי מאוד לנהג. יש לו ממשק בלוטות', 2 חלונות חשמליים, כניסת AUX וכניסת USB, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, 4 רמקולים, לוח מחוונים עם צג דיגיטלי מוקטן, כיבוי אורות אוטומטי ותאי אחסון שימושיים.

לרכב כרית אוויר אחת לנהג, מובילאיי ומערכות יציבות ובלימה סטנדרטיות. המחיר כאמור, עומד על 170 אלף שקלים.  הרכב מותר לשימוש עבור מי שמחזיקים ברשיון B, רכב פרטי-מסחרי עד משקל כולל של 3.5 טון. מסגרת האחריות לרכב הינה שלוש שנים.