פולקסווגן טיגואן, כך יראה הדור החדש

איור רשמי ראשון של הקרוסאובר הגרמני הופץ לקראת החשיפה הרשמית בסוף השנה, עם תחילת מכירות ב-2021. בין החידושים: הופעה עדכנית, מנוע היברידי ותא נוסעים מהודר ברוח הגולף החדשה

ניר בן טובים

תגיות: פולקסווגן

Getting your Trinity Audio player ready...
הצצה ראשונה לטיגואן החדש. בימי הקורונה, נסתפק גם באיורים כנראה (צילום: יצרן)
הצצה ראשונה לטיגואן החדש. בימי הקורונה, נסתפק גם באיורים כנראה (צילום: יצרן)
שנה גודל פונט א א א א

פולקסווגן ציינו השבוע שש מיליון מכירות של הקרוסאובר טיגואן על ידי חשיפת האיור הרשמי של הדור השלישי במשפחת ה-SUV הגרמני, שמיוצר מאז שנת 2008 (בכורה עולמית בפרנקפורט 07). הפיזור הגלובלי של הטיגואן הפך אותו לאחד הכלים המבוקשים מסוגו והנמכרים ביותר בעולם, כאשר בכל 35 שניות מתגלגל טיגואן מפס הייצור של אחד מ-4 מפעלי החברה (גרמניה, רוסיה, מקסיקו ו-סין). 

הטיגואן החדש, אם לא תהיינה תקלות נוספות עקב משבר הקורונה, עתיד לצאת לכבישים בתחילת 2021, עם חשיפה רשמית כמה חודשים לפני כן. מהשרטוט הבודד שהחברה הגרמנית הפיצה לכלי התקשורת אפשר ללמוד שהוא מתכתב עם הנוסח האבלוציוני של הגולף דור שמונה החדשה, וכמוה מאמץ מבנה קדמי צר יותר עם פנסים מפוצלים בתכנון מינימליסטי, שורת LED מודרנית, שבכה עמוקה וכתפיים רחבות יותר. צפו גם לשינויים מובחנים בגרסאות הספורט, שכן חטיבת הפיתוח כבר בעיצומם של מבחנים מעמיקים על סיפונו של דגם ה-R. 

תא הנוסעים יקבל את מלוא האפקט החדשני שקיים כאמור בגולף החדשה, והמשמעות היא שגם פה תהיה מהפכה שוברת שממון; כל הקונסולה תעבור שינוי דיגיטלי רב שכבתי עם שימוש במוניטורים מורחבים ומערכת מסוג MIB3 עם נראות משופרת ברזולוציה גבוהה, לוח מחוונים וירטואלי, תעלה מרכזית מאוד לא שגרתית בעיצובה (לפחות ביחס לשמרנות הגולפאית) ועוד הרבה פתרונות אחסון ומערכות הגנה אקטיביות כמיטב המסורת בימינו.

מנועים ותיבות DSG, כנהוג, יגיעו לטיגואן מכל משפחת VW, אבל גולת הכותרת של הטיגואן דור 3 תהיה המצאותה של חטיבת כוח היברידית PHEV עם טעינה מהחשמל, בדומה לגרסת ה-GTE עליה הכריזו עם חשיפת הגולף ולאחר מכן עם הצגת סקודה אוקטביה vRS החדשה; דף הנתונים כולל מנוע בנזין 1.4 ל' בחיבור למנוע חשמלי וסוללה עם הספק מרבי של קרוב ל-245 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של יותר מ-72 קילומטרים עם תאימות לשקע ביתי ותשתית חיצונית לה הזנה מהירה של עד 80% כוח סוללה בפרק זמן של חצי שעה. אופציות נוספות על הפרק הן מנוע היברידי-קל עם מתנע-גנרטור ומצבר 48 וולט, בהספק של 130 או 150 כ"ס וכן מנוע 1.0 ל' טורבו קונבציונלים שלוש בוכנות.

שנת 2020 מסתמנת כאחת התקופות המורכבות ביותר של יצרני הרכב, ובפולקסווגן ינסו להתמודד עם השלכות נגיף הקורונה על ידי השקה מאוחרת (אבל אגרסיבית) של הגולף החדשה בשאר שווקי העולם אחרי אירופה. ואולם, יהיה זה הטיגואן דור 3, שעתיד לחזק את פולקסווגן בסגמנט ה-SUV הקומפקטי בו הצפיפות הולכת וגדלה עם שורה ארוכה של חידושים שצריכים לתת לו את הדחיפה החיונית שהוא צמא לה מאז שנת 2017.   

כל החדשות על מותג פולקסווגן בעולם הרכב של ערוץ הספורט