זה ציפור? זה מטוס? זאת לימוזינה!
אם הייתה תחרות בין הלימוזינות הכי מטורפות אז מטוס המנהלים שהפך למכונית חוקית לכביש היה מנצח בקלות
לימוזינות מטורפות והזויות הן אחת התופעות המיוחדות לרחובות של ניו יורק, לאס וגאס או בוורלי הילס והוליבוד. אם ביקרתם כבר בתפוח הגדול, בוודאי נתקלתם באותן מכוניות שאורכן 12 מטרים לפחות, יש להן תאורה מנצנצת שמושכת תשומת לב ממרחק עצום, החלונות שלהן שחורים ואטומים ומאחורי ההגה יושב נהג בחליפה שחורה עם כובע מיוחד ועניבת פרפר, משמע הוא בתפקיד חשוב כי על סיפון המכונית שלו נמצאת אישיות חשובה מאוד בדרך ליעד סודי. כן, כזה הוא עולמן של הלימוזינות והדמיון והיצירתיות אינם יודעים גבולות עם השראה שמגיעה מעולמות אחרים.
סדנאות מיוחדות
עולם הזוהר והיוקרה איננו מנת חלקו של כל אחד, אבל נסיעת חלומות חד פעמית בשדרות הרחבות של מנהטן, או בסטריפ של לאס וגאס במכונית מוגזמת בהחלט יכולה להיות בהישג ידם של תיירים או תושבים מקומיים ותסמכו על היזמים האמריקאים שיזהו את העניין ויכינו כמה מוטציות מטורפות לספק את התשוקה הזאת. רוב מכריע של אותן לימוזינות התבסס בעבר על דגמי פאר של מכוניות מוכרות ובמיוחד דגמים אמריקאים יוקרתיים של קדילאק או דגמים מלכותיים של רולס רויס. אבל אז חל מפנה ודגמים משוגעים כמו האמר לימוזין נכנסו לתמונה וזה פתח חלון לכל הסדנאות המיוחדות שבונות את המכוניות הללו והרעיונות זרמו כמו מים. הסדנאות רוכשות מכונית רגילה, חותכים אותה לשני חצאים ובונים את המרכב הענק ביניהן בעיצוב זהה למכונית שנחתכה אם כי בתוך החלל העצום שהם בנו, יש עיצוב סופר מוגזם של מערכות ישיבה, מערכות תאורה, אביזרי פינוק יוקרתיים כמו מקררי שתיה ומערכות סאונד וכל זה על מנת שהנוסעים בלימוזינה יהנו מבילוי מושלם בעת הנסיעה כשהם מנותקים לחלוטין מהעולם החיצוני. המכוניות הללו מיוצרות באופן פרטני לפי דרישת לקוח שבדרך כלל מתפרנס מהסעת הלקוחות והוא רוצה לתת להם חוויה שונה ומיוחדת ככל האפשר ולתענוג הזה יש מחיר. הסדנאות מסיימות את הבנייה עם הרכבת החרטום והזזנב לגוף שנבנה והן מעבירות את המכונית החדשה שנולדה מבחן בטיחות ומקבלים לוחית רישוי והנה לכם רכב חוקי ולגיטימי לכביש.
לימו ג'טמכירה פומבית של בית המכירות Mecum בארה"ב הודיעה כי ברשימת הפריטים שיהיו בה, נמצאת
לימוזינה שמבוססת על מטוס המנהלים של Lear והפריט קיבל את השם Limo Jet. מדובר בפרויקט ענק שהושקעו בו לא פחות מ-40,000 שעות עבודה ובו הוסב מטוס מנהלים פרטי ללימוזינה על גלגלים שמותר לה לנוע בכביש, פשוטו כמשמעו. מדובר בפרויקט של המעצב דן האריס ממדינת אורגון שלקח את המטוס שאורכו 14 מטרים וגובהו כ-4 מטרים במשקל של 5.7 טונות ובחלוף שנתיים של עבודת פיתוח ועיצוב בסדנה בשיקאגו שנקראת Exotic Coach הושלם הפרויקט שעיניכם רואות והוא נחשף לראשונה בקיץ 2018. המכונית/מטוס בנויה על שלדת פלדה והמעטה החיצוני עשוי יריעות אלומיניום שנצבעו בגוון אדום דובדבן בוהק ומיוחד.
למטוס המקורי יש מנועי סילון אבל אלה הוחלפו במנוע בנזין של שברולט בתצורת V8 בנפח 8.1 ליטר בהספק 400 כוחות סוס, ואם תהיתם היכן ממוקם המנוע ואיפה נמצאת תיבת ההילוכים, לכך נדרשו גם המהנדסים שבנו את הרכב הזה והם אפילו רשמו פטנט על הרעיונות שלהם שמיקמו את מערכת ההנעה בחלק האחורי של המכונית/מטוס הזה. כני הנסע שעליהם המטוס התגלגל על הקרקע בשדות התעופה הוחלפו בגלגלי ענק בקוטר 28 אינץ' עם צמיגי קומהו. תא הנהג יזכיר לכל מי שיבקר שם את השברולט סילברדו ויש שם גם 4 מסכים שמציגים את מה שרואות המצלמות ההיקפיות של הרכב הארוך הזה. העיצוב הפנימי של תא הנוסעים כולל 8 מושבים והוא מזכיר עיצוב של מועדון לילה בהיבט התאורה והאווירה ויש בו מערכת סאונד בעוצמה של 17,000 וואט שמבטיחה ששום צליל לא יחמוק מאוזניכם כאשר ה-DJ ייכנס לפעולה. פרט לאלה כולל הרכב גם כמה אפקטים חיצוניים של תאורה, פיזור עשן ועוד.
בית המכירות תכנן להעמיד את המוצר הזה למכירה בחודש מאי ולא ציין את מחיר הפתיחה, אבל ההערכות הן כי מדובר בכמה מיליוני דולרים. נכון לעכשיו לא ברור אם המכירה הפומבית תצא לפועל ואולי תידחה למועד אחר בגלל המצב, אז יש לכם הזדמנות להתארגן על עוד כמה מיליונים אם בא לכם לנסוע לעבודה או לטייל בעיר עם המטוס הפרטי שלכם.