למכורים בלבד: גרסאות מיוחדות להונדה סיוויק TYPE R

הונדה משחררת את המהדורה ה"קיצונית" ביותר למסלול ומנגד משיקה גרסה מתונה יותר לשוחרי הדיסקרטיות. המכסה מוגבלת

ניר בן טובים

תגיות: הונדה

Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

הונדה עתידה לשווק שתי מהדורות נדירות של ה-סיוויק TYPE R הנוכחית עם הבדלי אופי כמעט קוטביים לכאורה. מצד אחד של המשוואה, דגם עם יכולות מסלול מושחזות מאי פעם שכויל על ידי מומחי חטיבת המירוצים, ומצד שני דגם שמגלח כמה אלמנטים מוחצנים עבור מי שרוצים לנוע בכבישים בלי להדליק את כוחות האכיפה. אז איך אתם רוצים אותה - רגועה ונינוחה, או חיה על הקצה ומתמסרת לביצועים, טורפת את מסלולי המירוץ בלי פשרות?

כך או כך ההנאה כנראה מובטחת. דגם ה-'לימיטד' R הוא גולת הכותרת של צמד הנינג'ות היפניות ויש לו סיבת קיום מוצדקת; בהונדה לא ממש קיבלו בהבנה שרנו מגאן RS נישלה אותם מתואר אלופי הנורדלשייפה (למכוניות ספורט הנעה קדמית), ולכן לקחו את ה-TYPE R וחיטטו לה בקרביים וביצעו שיפורים בכלל האמצעים הדינמיים שעומדים לרשותה. התוצאה? המכונית קלה יותר ב-50 קילוגרמים מהדגם הסדרתי, וזאת על ידי הסרת המזגן, התקנת חישוקי 20 אינץ' ושינויים בדיפונים הפנימיים והחיצוניים (פירוק של מבודדי רעש בדלתות). חוץ מזה, שיפרו את מערכת הבלימה (מרחק הדוושה קוצר), חידדו את ההיגוי, הבולמים, הזרועות בסרן האחורי קשיחות יותר וכן שדרגו את ההתנגדות של ידית ההילוכים כדי שהנהג יקבל פידבק מדויק יותר.

בתא הנוסעים כבר נכללים חלק מהשינויים של המכונית שהוצגו לפני כמה חודשים, לרבות מערכת מדיה חדשה יותר עם נגישות מהירה וגרפיקה מעודכנת. ואולם בצד הספורטיבי, בוצעו שינויים בעיטור במושבי האלקנטרה, ישנו גלגל הגה שונה, ידית הילוכים מקוצרת ועוד. באופן מפתיע אגב אין לרכב מערכת פליטה מתוגברת, אלא רק בקרה מלאכותית עם שליטה סלקטיבית בוויסות הצלילים על ידי הנהג באמצעות מערכת השמע. הונדה גם הוסיפה עבורו אפליקציה מיוחדת בשם 'לוגו R' שאוספת מידע על טמפרטורות ולחצים כדי לסייע להשיג את זמני המסלול הטובים ביותר ולבצע השוואות ופענוח תוצאות.   

 ביצועים? מנוע ה-2.0 ל' טורבו שומר על 320 כוחות הסוס שלו ומאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.7 שניות.

הגרסה השניה, שלפחות לטעמנו קצת מיותרת, נקראת 'ספורט-ליין' וזו מעין TYPE -R לצנועים (בערבון מוגבל). היא מוותרת למשל על הכנף האחורית לטובת ספויילר סמלי ונמוך וכמה רכיבים חיצוניים בולטים בסביבת הפגושים והשבכה. בניגוד לדגם ה'לימיטד', כאן הונדה דווקא הוסיפו שכבת בידוד רעשים על פני הדגם הסדרתי כדי שחווית הנהיגה תהיה שקטה יותר ונעימה ונעזרים בצמיגים עם רמת דציבלים נמוכה יותר. היא גם רכה יותר ממנה, פחות תזיזתית ותא הנוסעים פחות צעקני (אבל עדיין דרמטי, איך שלא בוחנים את זה). 

הונדה תייצר את ה-לימיטד' במכסה מוגבלת של 1000 יחידות גלובליות, מתוכן 600 תשלחנה לארה"ב, 200 לאירופה ו-קנדה ועוד 200 ליפן. גרסת ה-ספורט-ליין תומחרה בגרמניה ב-42 אלף יורו, אולם דגם 'לימיטד' סביר שיהיה יקר יותר בכמה אלפי יורו וגם הרבה יותר קשה להשגה נוכח זמינותו המצומצמת. בישראל? אולי רק בהזמנה מיוחדת ובתנאי שתהיו מאוד מאוד נחושים להניח ידיים על אחת כזו.