מרצדס משנה אסטרטגיה עם ה-EQC החשמלית

הגורמים לשינוי: מחסור בסוללות ורגולציה הדוקה באירופה

מערכת עולם הרכב
Getting your Trinity Audio player ready...
שנה גודל פונט א א א א

יצרנית המכוניות הגרמנית מרצדס חיכתה מזה זמן שהיא תוכל למכור את הדגם החשמלי הסדרתי הראשון שלה שנקרא EQC כמענה ראוי לטסלה או לאאודי ו-ב.מ.וו אבל התכניות של היצרן הגרמני עברו בימים האחרונים שינוי משמעותי לאור העובדה ששוק הסוללות העולמי הפך להיות קשוח והחברה מתקשה להשיג עתודות גדולות של סוללות לטובת ייצור מכוניות חשמליות ובמקביל, תקנות הזיהום והקנסות הדרקוניים שמרחפים מעל יצרניות הרכב באירופה, כל אלה גרמו למרצדס לשנות כיוון ולחשב מחדש את המסלול השיווקי של הדגם ולהשהות את שיווקו בארה"ב לפחות עד שנת 2021.
 
המכונית החדישה שמחירה בארה"ב עשוי להיות 69,000 דולר, אמורה הייתה להתמודד במגרש הפרימיום החשמלי מול יגואר, טסלה ויריבותיה הגרמניות, אולם התחרות נדחתה בראש ובראשונה עקב המאבק העיקש של היצרנים להשיג כמויות גדולות של מארזי סוללות, שהפכו למוצר המבוקש ביותר בתעשיית הרכב העולמית.

למעשה, זהו צוואר הבקבוק המשמעותי ביותר שמפריע לתעשייה המובילה בעולם הטכנולוגי להעלות את כושר הייצור של המכוניות החשמליות. הקנסות הגדולים באירופה על מכוניות מזהמות שמיוצרות במפעלים הם החרב הנוספת מעל יצרניות הרכב שלא יכולות לעמוד בתשלום הזה שעלול להגיע למאות מיליוני יורו לכל יצרן מדי שנה ולכן התכניות העולמיות של שיווק החשמליות כולן ולאו דווקא של מרצדס, יעבור עוד כמה שינויים והתאמות בשנה הקרובה ומרצדס היא רק הראשונה שמודיעה זאת באופן רשמי כאשר פולקסוואגן תהיה ככל הנראה הבאה בתור עם דרישה מעבר ליכולת הייצור של דגם I.D3.